20 Kasım 2008 Perşembe

El Cementerio de la Recoleta

Koskocoman ağaçların yaşadığı bir şehir Buenos Aires. 3 metreyi geçen kökleriyle toprağa sımsıkı tutunmuş bu ağaçlar, zamana ve modern dünyaya meydan okuyor. Güneşin deli gibi yakıp kavurduğu zamanlarda, dev gövdesi ve dallarıyla mükemmel bir dinlence alanı oluşturuyor. İşte bu ağaçlardan biri El cementerio de la Recoleta'nın yani şehrin ünlü mezarlığının karşısında duruyor. Uzunca bir mezarlık ziyaretinden sonra dinlenmek isteyenleri ağırlıyor. Ama bizim ziyaretimiz daha yeni başlıyor. Görülecek, ziyaret edilecek çok mezarlık var.

Mezarlık denilince çoğu insanın aklına toprak, ağaçlar, ıssız ve tekin alanlar gelir. Çünkü bizim bildiğimiz mezarlıklar öyle. Cementerio de Recoleta bildiklerimizin dışında kalıyor. Buenos aires'in şanslı ve varlıklı insanları ölmeden önce nasıl bir hayat yaşamışlarsa, öldükten sonra da aynı görkemli varlıklarını mezarlıklarında sürdürmeye devam ediyorlar. Her bir mezarlık bir sanat eseri ve ayrı bir görsel şölen oluşturuyor. Bazıları görsellikleri dışında hikayeleri ile de dikkat çekiyor. İşte onlardan bir kaçı:

Ünlü bir şair ve ressamın kızı olan Liliana Crociati 26 yaşında belki de hayatının en mutlu gününde vefat ediyor. Balayı için kaldığı otele çığ düşünce kar yüzünden boğuluyor ve kurtulamıyor. Aynı dakikalarda 14.000 kilometre uzaklıkta bulunan ve kendisine çok düşkün olan köpeği Sabú'da ölüyor. Babası kızını ölmeden önce giydiği giysileri, parmağındaki evlilik yüzüğü ve kendisinden kilometrelerce uzakta ölen köpeği ile birlikte heykelini yapıyor.
Şair Carlos Guido y Spano'nun taşlardan yapılmış mezarlığı sadeliği ile diğerlerinden
ayrışıyor. "Buenos aires'de doğdum ve ölene kadar Arjantin" diyen bu şairin dışında dikkatimi çeken ve beni etkileyen birçok mezarlık oldu. Ama onların her birine burda değinmem sıkıcı olur. Hem görülüp anlatılacak daha çok yer var bu şehirde.







6 yorum:

  1. Goruntuler cok guzel daha cok Fotograf diyorum..

    YanıtlaSil
  2. bu boğun resim bölümü yok. olsa yüklüycem. var da ben mi kullanamıyorum bilmiyorum. Blog sayfalarına bile resim yüklemek işkence.

    YanıtlaSil
  3. tekstil sanatlarıyla ilgili bilgi istiyorum

    YanıtlaSil
  4. tamam o konulara da değinicem ama şimdiden buralarda kilim'in olmadığını çok zor bulurduğunu söyliyeyim.

    YanıtlaSil
  5. Ayni agacin onunde benim de bir fotografim var! Gecen sene mart ayinda BsAs'deydim ben de :)

    YanıtlaSil
  6. o ağaca görür görmez bayıldım ben. kökleri kocaman, çok gösterişli :) çok güzel buralar :)

    YanıtlaSil