23 Kasım 2008 Pazar

Kampüs gibi parklar...

Türkiye'nin kışla mücadele ettiği bu zamanlarda buralarda havalar çok güzel. Güzel havaların da etkisiyle insanlar parklarda, meydanlarda, caddelerde geziyor. Biz de güneşin verdiği enerjiyle Boca Juniors stadını görmeye karar verdik ve Boca mahallesine doğru yola çıktık. Boca mahallesine giden otobüsler var ama biz 2 adet bozuk 1 pezomuz olmadığı için bu otobüsleri kullanamadık. Hatta bindiğimiz otobüsten inmek zorunda kaldık. Bozuk para ararken 1 pezonun bulunması ne kadar zor ve değerli bir para olduğunu anladık.
1 pezo için yaklaşık 2 pezo harcamanız gerekiyor. 5 pezoyla bakkala gidiyorsun, 2 adet sakız alıyorsun para üstü olarak aldığın 2 kağıt pezonun yanında kaptığın maden 1 pezo ile nihayet otobüse binebiliyorsun. Otobüslerdeki makineler sadece bozuk 1 pezo ile çalışıyor. Ama bunun için baya bir bakkal dolaşmanız gerekiyor çünkü onların da bozuk paraları yok çoğu zaman. Biz bozuk para bulma şansını anca dönüş yolunda elde ettik. Neyse...
Boca mahallesi San Telmo'nun hemen yanında bulunuyor. Daha önce San Telmo'yu gezdiğimizde farkında olmadan buralara da gelmişiz ama tabi iç taraflara kadar girmemişiz. Bu mahallede de diğer yerlerde olduğu gibi kocaman bir park karşılıyor bizi. Önce ağaçların gölgesinde parkın içinden gelen müzik sesleriyle dondurmamızı yedik. Sonra müziğe doğru yürüyüp konser alanına gittik.
Bir grup genç müzik tesisatlarını kurmuş parkın içinde ciddi ciddi konser veriyordu. Biz de kerem'le yayıldık çimlere izlemeye başladık. Kimi dans ediyor, kimi bir yandan ağaçlara tırmanan çocuklarına bakıp diğer yandan müziğe eşlik ediyor ve hemen herkes bira içiyor. Bir an için kendimi üniversite yıllarında kampüslerdeki bahar şenliklerinde hissediyorum. Gerçekten de Buenos Aires'in parkları üniversitelerin bahar şenliklerindeki kampüsleri gibi. Burada o kadar çok vakit geçirmişiz ki. Biran buraya neden geldiğimizi unutup Kerem'e soruyorum. O da önce düşünüyor ve sonra cevaplıyor. Boca Juniors stadına gidicektik. Vakit baya geçmişti ama bir türlü ayrılamıyorduk ordan. Yeniden yola koyulmak için konserin bitmesini bekledik. Ve Boca mahallesinin içlerine doğru yürümeye devam ettik.

1. Anlasilan orda ulasim oldukca ucuzmus ne guzel..
    Bu arada resimlerden de belli oluyor zaten agaclarin ne kadar gosterisli ve guzel oldugu Bir agacin altinda oturup bi yandan muzik bi yandan ickini yudumlamak eminim cok keyiflidir. aslinda gunumuz insaninin isteyipte bi turlu gerceklestiremedigi bi sey eee ne de olsa icki icmek disarda yasak zaten, bide ustune artik agacli bi mekan bulunamaz bi hale geldi. bunlari orda yasadiginiz icin sanslisiniz gercekten.. bizler gelemiyoruz madem sizlerde bizim icin keyfini cikarin:)

2. burada insanlar rahat. her yerde var saçma sapan yasaklar. arjantinle ilgili de bir kaç saçma şey duymuştum. ama bizimkiler kadar saçma değil tabi. güzel yorumların için teşekkürler canım benim. beni buralarda da yalnız bırakmıyorsun. bitanesin. muckkss

3. Dunyanin obur ucunada gitsen kurtulamazsin benden hhehehe...

4. ahaha. ya sen. sen hiç kurtulamazsın benden. hehehe. koşarak kaçsan kovalarım öyle yani :)

5. :) biliyorum cok kez bu durumu yasadim..yollarda, hic ummadigim otobuslerde, beklenmedik yerlerde...:) hep Arzuu

6. ehehehe. kader ağlarını hep ama hep örüyor. burada bile gözlerim arıyor. olur ya yakalarım seni diye :P

7. sole o gozlerine aramasin bosuna beni cikmam karsina bu sefer kesin kurtulus:)

ama bellide olmaz ;)

8. bence de hiiç belli olmaz. yakalarım şıp diye. tikkatli ol çok tikkatli ;)