29 Kasım 2008 Cumartesi

Palermo Soho'da gece hayatı


Buenos Aires'e gelen herkes, Arjantin gecelerinden büyük övgülerle bahsetmiş, yere göre sığdıramamıştı. İnsanların sabahlara kadar hiç durmadan eğlendiği ve buralarda hayatlarında hiç bu kadar eğlenmediklerini söyleyenler bile olmuştu. Ben de bir merakla eğlencenin en yoğun olduğu söylenen Palermo Soho'ya gittim bir Cuma gecesi.
Buralarda gece geç başlarmış, insanlar yemeklerini 11'de yer öyle gelirlermiş. Bu bilgi doğrultusunda ben de geç çıktım yola. Sevdiğim şairlerden Jorge Luis Borges'in caddesi boyunca sağda solda gördüğüm küçük barlara, kafelere bakarak yürüdüm. İnsanların daha yoğun olduğu bir yerler bulmaya çalışıyordum. Buldum da. Bir parkın hemen karşısındaki caddelerde, bir yuvarlak boyunca sıra sıra doluşmuş bir dolu bar, kafe ve disko vardı. İnsanlar, gece geç saatlerde aileleriyle, arkadaşlarıyla sohbet edip, içebilmek, keyiflenebilmek için buraya geliyordu.
Üzerinde dans pisti olan Moconda adında bir bara girip bir şeyler yiyip içiyorum. Burada epey vakit harcıyorum. Parkın etrafında hiç durmadan gelen giden arabaları izliyorum.
Trafiğe açık ve işlek bir yer olan Jorge Luis Borges caddesi, Buenos Aires'in diğer caddelerine nazaran daha fazla trafiğe sahip. Arada bir trafik duruyor, arabaların dakikalarca ilerlemediği oluyor. Ama tek bir korna sesi yok! Arjantinliler sakince trafiğin açılmasını bekliyor.
Eğlence demek dans demek benim için. Hele böyle bir ülkede dans edebileceğim, dans derken benim çorba danslarımdan, bir kalıba sığmayan sadece eğlenme ve enerji harcama amaçlılardan bahsediyorum, bir yerler mutlaka olmalı diye düşünüyorum. Taksim'de Mojo, Line, Melek, Araf vs. bir dolu yerde olduğu gibi. Saat'in epey geç olmasına rağmen (gece 2'yi geçiyor) dans pistlerinde kimseyi göremiyorum. Sadece bir club barda, barın ücretli dansçıları piste çıkıp dans ediyor ve Arjantinliler biralarını yudumlayıp dansçıları izliyor.
Parkın duvarlarında oturup etrafını izleyen diğer insanlar gibi ben de duvara oturup izlemeye başlıyorum. Buenos Aires'de görmesi gerçekten çok zor olan BMW Z4 görüyorum, cadde trafiğinde yavaş yavaş ilerleyen. Ardından arabasını hoparlörle donatmış aşırı gürültülü başka bir araba geçiyor. Arabalarını diskoya çevirmiş bir dolu genç görmeye devam ediyorum. 24 saat kesintisiz çalışan otobüsler hınca hınç dolu. İnsanlar, bu yuvarlak boyunca uzanan barlarda oturup sohbet etmek için akın akın geliyor buraya. Hatta yer bulamayanlar ayakta bekliyor. Ya da caddenin diğer taraflarındaki daha sakin barlara gidiyor. Sonra aynı BMW'yi ve aynı arabayı bir daha görüyorum. Sonra zaten aynı arabaların parkın etrafında daire çizdiğini fark ediyorum ve gülüyorum. Çok gülüyorum. Kimi park için yer arıyor tabi ama, kimi disko arabasıyla daire çizerek eğleniyor. Gerçekten süper bir eğlence biçimi.
Yanlış günde ve yanlış zamanda geldiğimi düşünürek, dans edemeden, eğlenemeden, yeterince sıkılarak ayrılıyorum Palermo Soho'dan. Eğlenmek için yanlış yerdeydim sanırım. Henüz buraları çok iyi bilmiyorum. Elbette sevebileceğim yerler vardır. Bir an önce Tango ve Salsa öğrenmeliyim. Yoksa dans edemiycem diyorum kendi kendime. Ve Floransa'dan sonra Taksim, bir kez daha gözümde ilahlaşıyor, ilahlaşıyor...

16 yorum:

  1. Gerçekten umduğumuzu bulamadık. Ama benim için biraz uygun bi yerdi. Sakince oturup sohbet edebilecek bi yer benim için yeterlidir. Sıkılmamızın sebebi sohbet edecek birileri olmamasıydı.Onu da zamanla buluruz. Bence vos'a yazılalım. Tanışcağımız birileri dans mekanıda gösterir.

    YanıtlaSil
  2. O değilde, n'olcak bi beşiktaşın hali?

    YanıtlaSil
  3. ahahahahaha. bilmiyorum, bilemem ben. beşiktaşlılar düşünsün onu.

    YanıtlaSil
  4. parklarda geliyor birileri yanımıza ama... daha çok karışmak lazım bence insan içine. bi de iş tabi, süper olur iş bulsak. yavaş yavaş ama acelesi yok. yaw bi özge gelcekti buralara cubido diye gelmemiş hala. hımmmm.

    YanıtlaSil
  5. Burdaki yorumlar kafamı karıştırdı. Hayat ne güzel di mi çocuklar. Pııff.

    YanıtlaSil
  6. buralar günlük güneşlik :) sizleri sormalı.

    YanıtlaSil
  7. Anlattigin kadariyla oldukca sakin bi yermis ama mekanlarin dis goruntuleri goze hos geliyor. tabi sen aliskin ziplamaya hoplamaya :) eh bu durumda kere in isine gelmistir sakinlik :)

    YanıtlaSil
  8. geldi tabi gelmez mi. ama daha yeni başlıyoruz :)

    YanıtlaSil
  9. neye başlıyoruz? bişi mi kaçırdım?

    YanıtlaSil
  10. tangoya başlıyoruz ya o. kaçırdığın bişiy yok yani.

    YanıtlaSil
  11. "Sakince oturup sohbet edebilecek bi yer benim için yeterlidir. Sıkılmamızın sebebi sohbet edecek birileri olmamasıydı."
    Off Keremhandras, ne diyim sana bilmem ki. Enteresan... :)

    YanıtlaSil
  12. ona diyecek hiçbir söz yok zaten. aynen devam etsin böyle. amacına erişecek sonunda.

    YanıtlaSil
  13. merhaba,
    size Buenos Aires'de yaşayan birisi olarak kulüp Amerika'ya gitmenizi öneririm. ilk başta gayklup olarak açılmış ama sonradan çok popülerleşmiş. çok eğlenceli üstelik canilla libre. 11 aralıkta 9.yıl kutlaması var Cordoba üzerinde gascon y rocamora
    http://www.ameri-k.com.ar/index2.htm
    ben kızımı babaannesine birakabilirsem orda olacağım. biraz bodoslamadan girdim ama kusura bakmayın artık

    YanıtlaSil
  14. yaa ben suanda buenos airesteym ama hicbiyer bilmiorm gece takılmak icin, umarm gitmeden kesfederz biyerler, b u kulüp amerika.yi denicem ama baska biyerler daha yokmu begenmezsek napicaz, barlar sokagi felan yokmu yaaa

    YanıtlaSil
  15. öyle barlar sokağı gibi bir yer yok malesef. dağınık biraz barların yeri. makena vardı orası güzel hafta sonları. benim blogda adresi olması lazım. onun haricinde çok güzel barlar var, eğlence kulüpleri de var. buenos aires'in tadını çıkar :)

    YanıtlaSil
  16. Ya ben Buenos Airese Gidicem Bi yardmcı olurmusunuz 0verkill@w.cn

    YanıtlaSil