3 Aralık 2008 Çarşamba

Arjantin'de ev kiralamak

Yeni bir ev bulma zamanı geldi. Buenos Aires'de ev bulmak çok kolay. İnternet sitelerinden isteğine uygun evlere bakıyorsun, daha sonra emlakçıyla beraber evleri görmeye gidiyorsun. İnternet üzerinden ev kiralama, İstanbul'da da giderek yaygınlaşmaya başladı. Ama eskiden sokak sokak dolaşılıp, günlerce ev arandığını bilirim.
İnternet üzerinden baktığınız evlerin bazı yanıltıcı yanları da var. Fotoğrafta eli yüzü düzgün bir mutfak görüyorsunuz, gerçeğinde ise sadece bir dolap. Fotoğrafta çift kişilik bir gardırop görüyorsunuz, gerçeğinde ise yarısının sadece bir mutfak olduğunu. Dolapların içine bir ocağı tıkıştırıp mutfak diye satan Arjantinliler az değil. Böyle bir ev 400 ile 600 dolar arası kiralanabiliyor.
Eğer biraz daha eli yüzü düzgün, bir ev aranıyorsa 500 dolar ile 700 dolar arası fiyatlar değişiyor. Çocuklu bir aile 800 dolara harika bir evde kalabilir.
Ha bu arada atlanmaması gereken çok önemli bir ayrıntı var. Tüm bu fiyatların içerisine; elektrik, su, doğalgaz, ülke içi telefon, internet, ful eşya, tenceresinden tutunda havlusuna, haftada 1 temizlik, 24 saat güvenlik her şey dahil! Dolar artınca fiyatlar pahalı gibi görünse de aslında her şeyiyle ful bir ev sunması açısından İstanbul'a göre çok daha uygun görünüyor. Üstelik dolar arttıkça ev fiyatlarında da ister istemez düşüş olacağını düşünüyorum ki olmaya başladı da.
Bu saydığım koşullar tabiki sadece kısa dönem kalan turistler için. Arjantinlilerin fiyatları ve koşulları çok daha uygun!

23 yorum:

  1. ne güzel anlatmışsın..çok ilgimi çekti...kültür olarak yakın olduğumuzu okumuştum birkaç yerde bilmiyorum ne derece doğru..

    YanıtlaSil
  2. kültür olarak benzer olduğumuz noktalar var ama çok fazla noktada ayrışıyoruz. genel olarak gördüğüm; aile ve sokak kültürlerinde bize benzer çok yön var. Ekonomisinin benzediğini söyleselerde, halkın yaşayışına bakınca çok da bnzemediğini görüyorum. ilerleyen zamanlarda bunlarla ilgili daha ayrıntılı yazmayı düşünüyorum. ama bunun için biraz daha vakit harcamalıyım buralarda.

    YanıtlaSil
  3. ev bulduk. birazdan gidip ön ödemeyi yapıcaz :)

    YanıtlaSil
  4. Resme bakinca hafiften arjantinin reklami yapiliyor gibi geldi :)
    Ha bu arada dun aksam copa sudamerica (UEFA kupasinin guney amerika veersiyonu gibi bi si) finali yapildi.maca gidebildiniz mi? :)))))

    YanıtlaSil
  5. hehe yok maça falan gitmedik. resim arjantin evlerinden. buradaki evler çok güzel benim yapabileceğim bişiy yok :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba ;

    Ben geçen sene gittiğim arjantine hayran kaldım ve orada bir işletme açmak istiyorum.Ankara da ki Arjantin başkonsolusluğu ile yazışmalarım sürüyor.Size sormak istediğim orada olduğum 1 hafta içerisinde ki boenus aires teydim döner ya da kebap yapan bir yere rastalamadım.Acaba siz rastladınız mı?Böyle bir işletme açmak istiyorum.Ve gerçekten oraya yerleşmek istiyorum.

    Teşekkür ederim şimdiden yardımlarınız için...

    YanıtlaSil
  7. merhabalar cevap biraz geç oldu ama florida caddesi civarlarında bir dönerci vardı. ama araplar işletiyordu. bizim dönerler gibi değildi. orada çok tutuyor böyle şeyler. belki santa f caddesi üzerinde açarsın. ama florida çok daha yoğun bir cadde. işyelerine çok yakın ve turistlerin de uğrak yeri, o yüzden daha mantıklı görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. benim de merak ettiğim birşey var
    acaba Arjantin'de öğrenciliği düşünen bir Türk ne gibi bir işte çalışabilir ve aylık ne kadar kazanabilir :)))

    YanıtlaSil
  9. orada da Türkiye'deki gibi askari ücret diye bir vak'a var mı :)

    YanıtlaSil
  10. slmm ben arjantinde okumak istiorumda aylık ortalama çok abartmadan ne kadar harcarım? 3 arkadaş gelmeyi düşünüoruz ve hangi bölümü önerirsiniz bir de öğrecinin yapabılecegi bir meslek var mı ?


    bilgilendirisenız cok tesekkur ederim ...

    YanıtlaSil
  11. valla aylık ortama ne harcadığınızi nasıl yaşadığınıza bağlı, her gece çıkar içer, gezerseniz, sürekli dışarıda yerseniz, 1000 pezo yani 500 tl, ama yok biraz daha tasarruflu olursanız 500 pesos yani 250 tl. ama kira dahil değil buna. buenos aires de her şeyi okuyabilirsiniz, buenos aires devlet üniversitesinde her bölüm var, tabi giriş koşulları da var mutlaka... gidip görüşmeniz ya da meilleşmeniz lazım.

    YanıtlaSil
  12. konusursak ok iyi aslında yardıma ok ihtiyaım var bu konuda 3 ark. gelmeyi düşünüoruz ... facebook adresim http://www.facebook.com/home.php#!/

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,

    Ben de hayatımda büyük bir değişikliğe ihtiyaç duyuyorum ve ispanyolca da öğrenmek istediğim için Arjantin'e gitmeyi düşünüyorum. Ancak ispanyolca bilgim şu an başlangıç seviyesinde ve blogunuzda verdiğiniz iş bulma sitesinden pek faydalanamadım. Mühendisim ama orada bir kafede bile çalışsam önemli değil. Kendimi geçindireyim yeter. Bana iş bulma konusunda fikir verebilirseniz çok sevinirim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  14. Catamarca da ev fiyatları ne kadar ?
    Balcosna kısmındakiler ? Ben netten araştırma yapıyorum fakat. Genel de villalar çıkıyor ehehe. :)

    YanıtlaSil
  15. şuanda orda değilim bilemiyorum. google.com.ar'da alquilar departemento en catamarca yazarsan bulabilirsin.



    önce bi arjantine gidin bence, cafelere, mağazalara birebir başvurarak da iş bulabilirsiniz. Bloğumda iş bulmakla ilgili de yazılar orda bazı linkler var, oraları da kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  16. iyi günler papağan gibi hanımefendi.Ben arjantinde okumak istiyorum ve bu sene oraya gitmeye kararlıyım.Bayan olduğum için oraya yalnız gidemeyeceğimden dolayı bir tanıdığa ihtiyacım var.Oraya gitmiş biri olarak sizden yardım istiyorum.İletimi cevapsız bırakmazsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  17. yorumunuzu şimdi gördüm, orada yaşayan dünya tatlısı bir gazeteci arkadaşım var kendisine facebook adresinden ulaşabilirsiniz. http://www.facebook.com/canan.kaya.9406

    size mutlaka yardımcı olacaktır...

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar,ben Uba'da yüksek lisans okumak istiyorum,daha sonra tabii orada mühendis olarak çalışıp yaşamımı orada kurmka istiyorum,evvela uni giriş şartları nelerdir ,iş imkanları nelerdir? bunları öğrenmek isterim.

    YanıtlaSil
  19. artı yüksek lisans ücretliymiş,acaba burslu okuma imkanımız var mı?uninin kendi yurdu var mı?.ayrıca,başkanlığın mühendislik okuyanlara burs bağladığını duydum ne derece doğru?

    YanıtlaSil
  20. Arjantinle ilgili birkaç konuda yardıma ihtiyacım var size nasıl ulaşabilirim ?

    YanıtlaSil
  21. merhabalar ... yaklasık bir kaç aydır bende arjantinde yaşayıp yeni başlangıclar yapmak ile ilgili araştırmada bulundum. yalnız gelmek istemiyorum. orada yeni yaşam kurmak çalışmak okumak isteyen birileri olursa benimle irtibata geçebilir... ne demişler birlikten kuvvet doğar

    YanıtlaSil
  22. Antalya ya gelen bir Arjantinli bayanla tanıştım ev arkadaşı olarak kalmasını söyledim henüz tam karar vermiş değil ülkesine geri döndü bir kaç ay sonra gelecek burada mesleği ile ilgili bir şeyşeyler yapmayı düşünüyor Arjantinli bayanlarla ev arkadaşlığı ne derece sağlıklı olur karar vermiş değilim bilginize ihtiyacım var tşk

    YanıtlaSil