20 Aralık 2008 Cumartesi

Arjantin'in coşkulu dansı "Chacarera"

video

Önce Puerto Madero'da dolaşırken gördüm bu dansı. Bir müzik grubu, müzik sistemini kurmuş şarkılarını söylerken kendini tutamayan genç, yaşlı herkes karşılıklı dans ediyordu. Yine ikili, kadın ve erkekten oluşan bu dans, Tango'dan çok daha farklıydı. Çok daha heyecanlı ve neşeli! O gün bu dansın ismini ve cismini bilmiyordum. Müziği duyan herkesin tereddütsüz dans etmeye başlamasından, dansın Arjentinliler'e özgü bir dans olduğunu anlamıştım.
İki gün önce, ülkesine dönecek olan Alman arkadaşımız Ankel için bir veda gecesi yapmıştık. Yemek sonrasında, San Telmo'da tango dansının yapıldığı bir bara gittik. Gençler hiç yorulmadan Tango yapıyordu. Saatlerce Tango izlerken, ufaktan sıkılmaya başlamıştım. İtiraf edeyim ben Tango'yu çok yavaş ve kendini tekrarlayan bir dans olarak görüyorum. İçim bayıldı bayılacak derken bir anda müzik değişti. Ve herkes büyük bir coşkuyla sahneye atladı. Ve işte yine o dans! Herkes mi bilir bir dansı. Herkes derken, orada bulunan biz yabancıların dışında ki herkesten bahsediyorum tabiki. Yanımdaki arkadaşım Tina'dan bu dansın "Chacarera" olduğunu öğrendim.
Bu iki dansı karşılaştırmak ne kadar doğru bilmiyorum ama coşkusu, ritmi ve neşesiyle Chacarera'yı çok daha eğlenceli ve Arjantin'e özgü buldum. Tango Arjantin'in dışarıya görünen yüzü; asil, şık, ince ve biraz da turistik. Chacarera ise Arjantin'in kendine sakladığı saf yüzü; neşeli, umursamaz ve biraz da hırçın!
Chacarera ya da Tango, aslında ikisi de Arjantin'in olmazsa olmazı!

11 yorum:

  1. "Herkezmi bilir bu dansi"...Bizdeki halkoyunu gibi bisi olmasin mi?
    Aklima birden vizon Tele'deki Cem Yilmaz geldi...
    Arjantinlilerde "lülülülü" diyorlar mi? :)...

    YanıtlaSil
  2. çok beğendik.(ırma ve annem).dans etmek dil kadar evrensel.

    YanıtlaSil
  3. kara kalem, beğenmenize çok sevindim.

    The MATY, evet arjantinin halk oyunu ve herkes biliyor. ama lülülü demiyorlar :)

    Fatma beğemenize sevindim, özellikle ırmağın :)

    YanıtlaSil
  4. Muzik cok guzeldi cok begendim danslarida bi kadar hostu.

    YanıtlaSil
  5. müziği beğenmenize sevindim :) yakaladıkça çeker çeker dinletirim o zaman :)

    YanıtlaSil
  6. Bir de futbol var tabi.
    Değil mi?

    YanıtlaSil
  7. çok ilginç...........

    YanıtlaSil