4 Aralık 2008 Perşembe

Arjantin'de ne yer, ne içer bu kız


Konu yemeğe gelince çok kasılıyorum. Yazıp yazıp siliyorum deminden beri. Beni tanıyanlar bilir, yemek yemeyi sevmem ben. Ama güzel yemekleri de çok severim. Yani aslında sevdiğim yemek olunca yiyorum, hatta herkesten çok yiyorum. Buralarda da çok lezzetli yemekler bulmak mümkün. Özellikle et!
Dünyanın en güzel etleri burada. Girdiğiniz et restoranlarında bir ineğin haritası asılı oluyor ve siz o haritadan bir yeri seçiyorsunuz. Aynı Douglos Adams'ın, Evrenin Sonundaki Restoran (Otostopçunun Galaksi Rehberi'nden) adlı kitabında olduğu gibi. Bir kuzu geliyor, efendim neremi yemek istersiniz, bakın budlarım çok lezzetlidir, hatta yanında şu, bu çok güzel gider gibi tavsiyelerde bulunuyor. Sonra koskocaman aşırı lezzetli bir et pişip geliyor. Buradaki restoranlarda da kuzuların, ineklerin bütün bölümlerini tek tek görmeniz mümkün. Her biri için ayrı kombinasyonlar oluşturulmuş. Her birinin sosu, sunumu farklı yani. İki kişi için iki ayrı yemek istendiğinde bir de bakıyorsunuz, beş kişiyi doyuracak kadar et geliyor. Daha önce hiç yemediğiniz kadar lezzetli olan bu etleri tabakta bırakmak istemiyorsunuz ama tabağın dörtte birini anca yiyebiliyorsunuz. Bu yüzden iki kişi için bir menü istemekte fayda var. Et'in dışında tüm sebzeler buralarda da var zaten. Arjantinin mutfak kültürünü tanıdıkça hakkında daha fazla şey yazmaya devam edicem.

11 yorum:

  1. Valla o günkü etlerin yarısına yakınını masad bıraktık ya, içim gitti. paket yapkırıp eve getirseydik keşke.
    Buradaki etler gerçekten çok lezetli ama akşamları biraz karın ağrısı yapıyor :P Artık biraz alışmışızdır ama :)

    YanıtlaSil
  2. çok lezzetli ama çoklar. buradakiler bu kadar çok eti nasıl yiyolar anlamıyorum. sağlam bünyeleri var.

    YanıtlaSil
  3. fiyatları nasıl,bir de temiz mi,çok merak ettim

    YanıtlaSil
  4. ymek kültürlerinde bizimle ortak olarak başka hangi yiyecekleri var?

    YanıtlaSil
  5. fiyatları çok ucuz. iki kişilik yemeğe türk parasıyla 20 milyon vermiyoruz ki 2 kişilik yemekle 5 kişi doyar buranın etleriyle. mutfakları oldukça temiz görünüyor. bazı yerler, eti görünür yerde kesip pişiriyor. bizdeki böcek hikayelerinin burda olmadığını sanıyorum :)

    YanıtlaSil
  6. burada bize benzer pek bişiy yok aslında. italyan ve çin mutfağından epey etkilenmişler. ama sebzeler bolca var. sebzeleri alıp istediğin yemeği evde yapabiliyorsun. ama onlarda da farklılıklar var, mesela biberlerinin cinsi kocaman. biber dolması için 2 biber dolmasıalmak yeterli.

    YanıtlaSil
  7. Bizimle yoresel arjantin yemek tarifleri paylasirmisiniz?...
    Burda yapmaya calisalim.

    YanıtlaSil
  8. öğrendikçe paylaşıcam :)

    YanıtlaSil
  9. selamlar siteyi yeni keşfesttim biraz geç yetiştim ama neyse herşeyde bi hayır vardır.

    ben istanbulda yaklaşık 6 yıldır çalışmakta olan okullu bir aşçıyım ve istanbul bueno aires ya da santiagoya taşınmak istiyorum ancak şili hakkında yeterli bilgi eninemediğim için ve arjantin her daim ilgimi çektiği için arjantin daha cazip geliyor .
    siz gayet güzel anlatmışsınız genel hatlarıyla ama benim merak ettiğim sorular var örneğin bir yabancı olarak kendi mesleğimi icra etme şansım nedir. ya da burada işporta dediğimiz sokak satıcılığı ile ne kadar para kazanabiliriz. ya da trürkiyede sokakta köfte arabalarıyla satılan köfte ekmeği bueno aireste satıp para kazanabilir miyim ve bir de türkiyeden gelirken 10.000 tl ile ne kadar süre ortalama bi hayat yaşarım yardımcı olursan ve sorularımı yanıtlarsan çok çok mutlu olurum düşündüğüm gidiş 2011 veya 12 cevaplarınızı bekliyorum teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. senin o dediğin köfte ekmek satma olayını biz denedik orda :) günde 80 pezos da kazanabilirsin, 100 pezo'da ,0'da, Şansına bağlı :) Ama her koşulda mesleğini icra edersin.


    10.000 lira 20.000 pezo civarı eder ki çok güzel yaşarsın.

    hostel'de kalsan, ya da bir ailenin yanında bir oda kiralasan çok makul fiyatla kalma işini halledebilirsin. Ama yok tek başıma eve çıkçam diyorsan, ayda 500 doları gözden çıkarıcaksın. o zaman kalacağın zaman dilimi de kısalacaktır. 10 milyarın içine bilet parası dahil değilse yaklaşık 10 ay yaşarsın bence (ama ev olayını ucuza getirirsen yoksa 6 ay).

    YanıtlaSil
  11. bilgiler için çok çok teşekkürler valla iyi işmiş arjantin yeni bi başlangıç yapmak için ideal gözüküyo ve tüm latin amerikayı dolaşma fırsatımızın olması ve bunu da makul fiyatlara yapabilecek olmak insana heyecan verici .

    YanıtlaSil