23 Aralık 2008 Salı

Güney Amerika'ya ya da Arjantin'e gitmek isteyenler için faydalı bilgiler

Bloğu yazmaya başladıktan sonra, buralara gelmek isteyen birçok insanla tanıştım. Hepsinin aklında, benim de buraya gelmeden öncekilerle benzer sorular vardı. Bu sorulara kısaca yanıt vermeye çalışıcam.

Aşağıdaki bilgiler başta Arjantin olmak üzere, Güney Amerika'daki; Uruguay, Brezilya, Şili, Peru vb. diger ülkelerde de çoğunlukla geçerlidir.

Arjantin'e nasıl gidilir?
Arjantin'e aktarmalı olarak uçakla, İngiltere, Almanya, Fransa, İspanya ya da İtalya üzerinden gidebilirsiniz. İtalya hiçbir vize istemediği için onu tercih etmiştim ama dilim yandı. İtalya üzerinden gidilecekse bile, kesinlikle normal bir vize alınmalı ki bir sorun çıktığında otelde rahatça kalınabilinsin.

Bilet fiyatları nasıl?
Benim bilet aldığım zamanlarda: Alitalia'dan gidiş - dönüş toplam 1250 euro'ydu. En ucuzu buydu. Air France 1300 euro'ydu. Lufthansa 1400 euro civarıydı. Bu biletlerdeki gidiş-dönüş tarihleri arasındaki fark 6 aydı. Kalma süresine göre fiyatlar da değişiyor. Benim hesapladığım en uygun süre üç aydı. Biletleri gidiş-dönüş almak daha mantıklı, sadece gidiş aldığınızda, gidiş-dönüşten çok daha fazla fiyat ödemek zorunda kalabilirsiniz. Gidiş almaktansa, gidiş-dönüş alıp, dönüş tarihinizi değiştirdiğinizde ceza ödemek bile yine çok daha mantıklı görünüyor.

Pasaport Kontrolünde sorun yaşar mıyım?
Ben hiçbir sorun yaşamadım. Turistsin di mi dediler, evet dedim. Hoş geldin dediler, geçtim gittim.

Ev kiralamak için oturma izni almamız gerekiyor mu?
Hayır. Kimse bizden öyle bir şey istemedi. Güzel güzel oturuyoruz.

Arjantin'de kalabileceğimiz yasal süre nedir?
Pasaport kontrolünden sonra 3 ay boyunca kalabilirsiniz.

3 ay sonra ne olacak?
Eğer daha fazla kalmak düşünülüyorsa, Arjantin'in komşusu Uruguay'a ya da Şili'ye, günlük bir gezi ile giriş çıkış yapılarak, bir 3 ay daha kazanılabilir.

Ev nasıl bulurum?
Bunun için bir çok site var. Google arama motorunuzdaki tr'yi "ar" yapın. Ve Arjantin üzerinden "alquiler de departamentos" diye aratın. Ev bulabileceğiniz siteler çıkacaktır. http://www.bytargentina.com benim ev tuttuğum ve sorun yaşamadığım sitelerden biridir.

İnternet'ten ev kiralamak güvenli mi?
İnternet üzerinden sadece rezarvasyon parası ödüyorsunuz, gerisini yüz yüze hallediyorsunuz zaten. Siteler çoğunlukla güvenli.

Ev kiralarken dikkat etmem gerekenler?
Eğer uzun süre kalacaksınız, ilk evinizi sadece 1 aylığına tutmanızda fayda var. Çünkü tuttuğunuz evin resimlerdekinden farklı olma ihtimali yüksek. Uzun süre kalacağınız evi, bizzat giderek, görerek tutmanızda fayda var.

Kiraya neler dahil oluyor?
Yukarıdaki sitelerin çoğunluğunda, evler mobilyalı ve eşyalı oluyor. Aylık ödediğiniz kiranın içine; elektrik, su, doğalgaz, telefon, internet, kablo tv ve vergiler dahil oluyor. Yani tüm bu faturalardan kurtulmuş oluyorsunuz.

Çok seviyorsanız yanınıza almanız gereken yiyecekler:
Beyaz peynir burada yok. Ben çok özlüyorum. Seviyorsanız en azından bir kutu alabilirsiniz.
Rakı burada bulmanız zaten imkansız. Seviyorsanız alabilirsiniz.
Katı salça yok. Buradaki salçalar sulu ya da domates püresi gibi, alıştığımız katı salçadan yok.
Ruffles yok! Ama Uruguay'da varmış.
Çay var ama türk çayı gibisi yok. Bence yanıza bir Rize çayı alın. Tabi seviyorsanız.

29 yorum:

  1. Harita baya güzelmiş :)

    YanıtlaSil
  2. sevgili papağan gibi,sayfan çok güzel olmuş...bilgilerde müthiş.teşekkür ediyorum.
    bu arada bekle dayanamayıp gelicemm... :)

    YanıtlaSil
  3. sevgili içimden geldiği gibi
    beğenmenize çok sevindim. valla beklerim. yaz bitmeden gelin ama :) aşağılara iner denize gireriz :)

    YanıtlaSil
  4. ker3m
    tribalwars için yaptığın harita programını sabırsızlıkla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  5. orda da bizdeki gibi 100 gramlık turist çayı yok mu? :)

    YanıtlaSil
  6. Ortanca Baldız, İYİ Kİ DOĞDUN !!!
    BANGLADEŞ'den sevgiler,. Bu arada burada bir elemanla tanıştım, inanmayaksınız belki, Adam Buenos Aires'li , hemide Boca'dan , Adı da danilo, Benim gibi aircraft engineer mış. Happy Birthday. By the way, yeni yılınızı da tebrik ederim. Ker3m E selam.

    Enişten Bülent

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkür ederim bülent enişte :) elemana selamlar o zaman burdan :)

    YanıtlaSil
  8. var burda da çeşitli sallama çaylar, çilekli, elmalı ama bizimkiler gibisi yok :)

    YanıtlaSil
  9. DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN.MUTLU SENELER...

    YanıtlaSil
  10. dipnot : Goze almaniz gereken en onemli faktor : Askeri Darbe...
    :))
    aman ha dikkat edin postallarla dolu bir gezi olmasin.
    ker3m herzaman ki gibi kendi cozumunu uretmis..ist'deyken kendisine general rutbeli askeri kiyafet almisti..icabinda kamufle olmak gerek:))))

    YanıtlaSil
  11. raki, peynir, salca. hepsi mevcut burada =) la boca'dan saygilar.

    YanıtlaSil
  12. hehe armania'da ki restoranlarda da varmış ve arap kulüplerinde ama bizimkiler kadar güzel değilmiş öyle diyorlar bilmiyorum. peynir nerde var gidip alayım? marketten aldıklarım iğrenç.

    YanıtlaSil
  13. bsas disindan gelen peynirler var burada satiliyor. nefis.

    YanıtlaSil
  14. Ben de Mayıs ayında Buenos Aires yolcusuyum, blogunuzu tesadüfen buldum ve o kadar işime yaradı ki anlatamam! Özellikle de bu yazınız.
    Hemen bookmark'ladım, ara sıra uğrayıp sorularımla başınızı ağrıtabilirim belki :)

    YanıtlaSil
  15. ne demek efendim her zaman bekleriz :)

    YanıtlaSil
  16. Merhaba
    Ben de kisa sure icinde Arjantin ve Brezilya gezisi yapmayi planliyorum. Acaba Nisan ayinda gitmek mantikli midir, hava sartlari acisindan. Usumek istemiyorum :)

    YanıtlaSil
  17. nisan geldi bile. havalar hala çok güzel burda. nisan ayında da soğuk olacağını sanmıyoum. ama mayısa kalırsan üşüyebilirsin. aslında bence en güzeli buralara şubat, ocak gibi gelmek.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba papagandibi,
    Cevabinizicin tesekkur ederim.
    Guney Amerika gezimi yapmaya karar verdim, umarim hersey yolunda gider. Agirlikli olarak Arjantin, Brezilya ve biraz da Uruguay ve Paraguay olacak sanirim. 12 Nisan'da Buenos Aires'teyim bir aksilik olmazsa. Aklima takilan tek birsey kaldi. Yanima cok fazla para almak istemiyorum, Turk bankalarinin kredi kartlarini kullanabilir miyim, para cekebilir miyim vs. Aksi takdirde cok fazla para getirmem gerekecek ve caldirmaktan korkuyorum :(
    Not: Ben 30 Mart 08:34 mesajinin sahibiyim.

    YanıtlaSil
  19. sana havalar çok güzel dedikten sonra burda biras soğudu hvalar. şu ara bi sıcak bi soğuk. bugün sıcak, dün de çok sıcaktı ama ondan önceki gün çok üşüdüm mesela. çok güzel bir gezi planlamışsın. türk kredi kartlarını alışveriş yaparken kullanabilirsin. markette bazen işbankası kullanıyoruz. ama bankamatikten para çekmek için biz gelmeden hsbc de hesap açmıştık onu kullanıyoruz. türk bankasından olmuyor çünkü. o yüzden gelmeden mutlaka bir hasbc hesabı açmanı tavsiye ederim. burda her yerde var. uruguay da var. bazı şehirlerde bulamasan bile hsbc ile çekebileceğin ortak bankamatikler bulabilirsin. yanına çok para getirme zaten, eğer uruguay gezimi gördüysen, biz soyulduk mesela :) hatta geçen burda da soyulacaktık ucuz yırttık :) o yüzden tavsiyem bir uluslararası banka hesabı kullanman.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba,
    filamberia larda (şarküteri) queso turco (beyaz peynir) bulunuyor.
    Anis shami,ocho hermanos ,birde markasını hatırlayamadığım üzerinde gemi resmi olan mavi etiketli rakı marketlerde var.rakıyı anason likörü adıyla arayın.her markanın şekerli ve sade iki çeşidi var. sadesi bildiğiniz türk rakısı.
    çayı daha çok çinlilerin işlettiği küçük doğal gıda dükkanı adıyla bilinen zahirecilerde bulabilirsiniz. bizim çayın aynısı. siyah ve kırmızı demi çıkan iki çeşidi var.
    Alışverişlerinizde yahudi dükkanlarını tercih ediniz. hijyenik ve helal gıda konusunda oldukça hassaslar.
    Arap dukkanlarında bulgur ve kuskus bulabilirsiniz.
    saygılar.

    YanıtlaSil
  21. merhaba
    orada sadece gezip takılıyor musunuz
    ben iş kurmak istiyorum yerleşmek istiyorum
    bilginiz var mı mesela küçük bi cafe açmak ne kadara patlar??
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. merhaba
    orada sadece gezip takılıyor musunuz
    ben iş kurmak istiyorum yerleşmek istiyorum
    bilginiz var mı mesela küçük bi cafe açmak ne kadara patlar??
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. bende is kurmak ıstıyorum

    YanıtlaSil
  24. Vize nasıl alınır onun hakkında detaylı bilgi verebilir misiniz? Şartlar tam olarak nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beraber gidelimmi 2 adam daha var, Arjantin vize istemiyor baki,

      Sil
  25. Arjantin hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak istiyorum.Daha önce yurt dışına çıkmadım

    YanıtlaSil
  26. ya bende gitmek isterdim ama en ucuz bilet 2 milyar nerden bulcam

    YanıtlaSil
  27. para çekme (ATM) zor oldu mu? paranı yanında mı taşıdın? hırsızlık oluyormuş çünkü

    YanıtlaSil
  28. Baya bir yorum yazılmış epey geç gördüm :D

    Arjantin vize istemiyor. İş kurmak nasıl olur hiç bilmiyorum. Ama para kazanmak çok da zor değil. İnsan isteyince her şeyi yapıyor sonuçta.

    Para çekmek de sorun olmadı.HSBC den hesap açmıştık. Orda her yerde var. Çok kolay kullandık. Yanımıza sadece ev kirası için biraz para almıştık. Almasak da olurmuş. Para çekmek sorun değil çünkü.

    Arjantin hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için bloğu karıştırabilirsiniz. Epey bir bilgi var.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil