3 Ocak 2009 Cumartesi

Arjantin-Şili Dakar Rallisi

Dünyanın en zor rallisi Dakar, bugüne kadar hep Afrika'da gerçekleştirilmişti. Ama sanırım Afrika'da hiç bitmeyen terör olayları artınca Güney Amerikaya taşındı ve Buenos Aires'e kadar geldi.
Yılbaşı gecesi gezinirken, tüm araçların korunduğu alanın önünden tesadüfen geçince çok heyecanlanmışdım. Yüzlerce gıcır gıcır motor, büyükçe bir alana dizilmiş, polisler tarafından çok sıkı korunuyordu. Ömrümde hiç bu kadar güzel motoru bir arada görmemiştim. Demirlerin arasına kafamı sıkıştırıp, epeyce izledim motorları. İçlerinde iki tane de türk motoru olmalıydı ama o karanlıkta, kalabalıkta ve mesefade görmek imkansız tabiki.
Türkiye'yi temsil eden Jim Beam Dakar Türk Takımı yarışçıları Kemal Merkit (55), Kutlu Torunlar (56)'ı desteklemek ve bu büyük yarışın start noktasını görmek amacıyla 2 Ocak'ta Obelisk meydanına gittik.
4 kıta ve 49 değişik ülkeden 230 motosiklet, 30 Atv, 188 otomobil ve 82 kamyonda binin üzerinde sporcunun katıldığı yarışın, başlangıç noktası olan ünlü meydan çok kalabalıktı. Alanın ortasına kurulan sahneye, yarışmacılar sırayla çağrılıyor, tanıtılıyor ve buradan büyük yarışa doğru uğurlanıyorlardı. Kerem bir Türkle karşılaşırsa kendisini tanıması için, hem de Türkiye'ye dair taşıyabileceğimiz tek şey o olduğu için Fenerbahçe forması giymişti. Gerçekten de işe yaradı. Türklerden önce Fenerbahçe'yi tanıyan Arjantinliler yolumuzu kesip, bizimle tanışıp, fotoğraflarımızı çekiyorlardı. Beşiktaş forması giymiş başka bir türkle de yine bu formalar sayesinde bir araya geldik. Uzunca bir süre Türk vakfının getireceği bayrakları bekledik. Türk yarışmacılar çıktığında, bayrakları sallayıp destek olmak istiyorduk. Bunun için zaten çok az sayıya sahip türklerle bir araya gelmeliydik, ama olmadı. Beklediğimiz bayraklar bir türlü gelmedi. Güneşten bunalan Beşiktaş formalı arkadaşlar da biraz dolaşıp gelecekti ama o kalabalıkta tekrar bir araya gelemedik. Derken üzerinde Türkiye yazdığını gördüğüm bir başka kişiyi gördüm. O kalabalıkta nasıl gördüm, ben de bilmiyorum. Adı Emre olan arkadaş gazeteciymiş, bizimkilerin çıkış sırası yaklaştığı için çok acelesi vardı ama diğer türklerle biraraya gelip destek olabilelim diye, bize Canan adlı arkadaşının numarasını verdi. Ama o kalabalıkta bir araya gelmek ne mümkün. 200'lerden başlayan sayılar giderek küçülüyor ve Türk yarışçıların sırası yaklaşıyordu. Bari yakınlara bir yerlere gidelim de en azından görelim diye kalabalığın içine doğru yürümeye çalışırken, iki eliyle bayrak sallayıp görünmeye çalışan Gülden'i gördüm. (Önceleri onun Canan olduğunu düşünüyordum ama yorumlara bakarsanız yanıldığımı göreceksiniz :) Tam zamanında yetişmiştik. Bizimkilerin ismi anons edildi, biz deli gibi bayrak sallamaya, görünmek için zıplamaya başladık. Kerem'in dediğine göre görmüşler de; seyirciler arasına göz gezdiren yarışmacılardan biri, kendi bayraklarını görünce gülümsemiş ve bize doğru el sallamış. Ardından da uzunca bir yarış için bastılar gaza ve gittiler.
Buenos Aires’den, Patagonya ovaları, Şili topraklarında Atakama çölü ve And dağlarında devam ederek 18 Ocak’ta yeniden Buenos Aires’de son bulacak yarışma için Jim Beam Dakar Türk Takımı'na ve diğer tüm takımlara başarılar diyorum.

5 yorum:

  1. formam da parıl parıl parlıyor. herkesin gözü üstündeydi zaten. he he. alakasız arjantinlilerin Fenerbahçeee! diye bağırması süperdi.

    YanıtlaSil
  2. hangi forma yakışmaz ki sana :))

    YanıtlaSil
  3. merhaba ben o adı geçen canan. ama bayrak sallayan ben değildim. türk ekibinin iletişim sorumlusu Gülden'di. sizinle karşılaşamadığımıza çok üzüldük. Emre gibi ben de gazeteciyim. Emre bana bir telefon numarası verdi podyum sonrası aradık ama ulaşamadık.
    İnşallah ralliyi tamamlayıp Buenos Aires'e döndüklerinde karşılayabiliriz hep birlikte. 15 6254 9723 benim telefonum, cnnkaya@hotmail.com e-mail adresim. ararsanız birlikte karşılamaya gideriz.
    selamlar
    Canan

    YanıtlaSil
  4. merhaba Canan, blokda da olsa buluşabilmemize çok sevindim.
    msn'ime ekledim adresi. telefonu da rehberime kaydettim. yarışın sonunda yeniden orda olucaz, umarım bu defa karşılaşırız ve hep beraber destek oluruz. mutlaka arıycam sizi. ben pek fazla türk yok buralarda diye, kesin Canan oydu demiştim. hemen düzelteyim :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil