18 Ocak 2009 Pazar

Dakar Rallisi Türk Ekibi ve Canan

Dakar Rallisi dün nihayet sona erdi. Türkiye'den Kutlu Torunlar ve Kemal Merkit'in katıldığı yarışmayı Kemal Merkit başarıyla tamamladı. Kutlu Torunlar yarışmanın 8. etabında motorunun bozulması sebebiyle yarış dışı kaldı. Tüm gün yarışıp ertesi gün çok az uykuyla yarışmaya devam eden motorcular, yarış boyunca çöl, beklenmedik yağmur ve motor arızalarıyla da mücadele verdiler. Dünyanın en zor yarışı olan bu yarışmaya katılabilmek dahi çok zorken, Kemal Merkit'in sonuna kadar başarıyla tamamlayabilmesi gerçekten gurur verici.

49 yaşındaki fransız yarışmacı Pascal Terry'nin ve 2 Arjantinli görevlinin hayatlarını kaybettiği, bir ingiliz yarışmacının komaya girdiği yarış, kötü sahnelere de şahit oldu.
Dünyanın en zorlu Rallisi Dakar'ın 2009 şampiyonu, İspanyol yarışmacı Marc Coma oldu.
Ve gelelim Canan'a. Arjantin'in, Şili'nin ve Avrupa'nın yakından takip ettiği yarışın bitiş alanı La Rural halkın akınına uğradı. Bazı insanlar, yarışmacıların ödülleri verilmek üzere şovun yapıldığı alana davetiyeleriyle girebilirken, davetiyeden habersiz olanlar ise dışarıda yarışmacıların geçmesini beklemekle yetiniyorlardı. Doğan haber ajansının Buenos Aires'deki, biricik gazetecisi Canan, ben sizi içeri alıcam, yarışmacılarla fotoğraf da çektiricem dedi ve başladı mücadeleye.

Önce kapıya gelip beni aldı ve benim için getirdiği bilekliği gösterdi. Kapı görevlisi bilekliği koluma takmam gerektiğini söyledi ve bunu kendisi yaptı. Hani sonradan çıkartıp başkasına vermeyelim diye. Biz de zaten tam olarak onu yapacağımız için Canan'in müdehalesi ile biraz bol taktırdık bilekliği. Sonra Canan bilekliği benden alıp Ker3m'i almak için tekrar gitti kapıya. Ben de içeride bekliyorum. Bekle bekle gelmezler. Benim bilekler biraz ince olduğu için bileklik Ker3m'in elinde kalmış. İttiriyorlar, çekiştiriyorlar geçmiyor. En son Canan krem sürmüş de öyle takmışlar bilekliği.

Canan'ın sayesinde içeri girdik, fotoğraflar çektik, güldük, eğlendik. Ve sıra geldi çıkmaya. Ben de bileklik olmadığı için beni çıkartmıyorlar. Kaldım mı orda. Canan da çekim ve röportajdan sonra dışarı çıkmış orda bizi bekliyor. Kerem gidebiliyor da ben gidemiyorum. Önce Kerem çıkıyor, sonra binbir mücadele ile bileklik o bilekten çıkartılıyor. Canan bileklikle bana yeniden geliyor ve ben nihayet dışarı çıkıyorum. Sadece görevlilerin girebildiği odaya arka kapıdan nasıl girdiğimizi anlatamıyacam çünkü onu ben bile anlamadım. Şans işte yakalanmadık kimselere.
Bu güzel gün için Canan'a burdan binlerce teşekkür ediyorum.

6 yorum:

  1. hayatta herkese bir canan lazım:)
    böyle yerlere girebilmek için...
    çok şanslısın..

    YanıtlaSil
  2. valla böyle candan bir canan her zaman her koşulda lazım :)

    YanıtlaSil
  3. elinizde fazladan bir tane varsa
    ben ödünç alabilirim:)

    YanıtlaSil
  4. Yarış başlamadan önce NTVSPOR da ikisini izlemiştim..Ve bir soru karşısındaki yorumlarına oldukça şaşırmıştım..

    '' Bu yarışlara giderken ve yarış esnasında gerek araçların ; gerek ekibin giderlerini kendilerinin birşekilde karşıladığından sözediyorlardı ''

    Şimdi onları görmek mutlu etti doğrusu =)

    YanıtlaSil
  5. gerçekten de doğru. kendi imkanlarıyla katıldıkları gibi tüm ekiplerin kendilerine ait bir teknik ekibi varken bizimkilerin yokmuş. yani neredeyse herkes yarıştan sonra dinlenirken onlar motor tamiratı, bakımı ile ilgileniyorlarmış. çok büyük özveri.

    YanıtlaSil
  6. o zaman birkez daha özverilerinden ötürü onları kutlamak lazım..

    Amatör bir ruhla , tutkuyla yaptıkları işe saygı duymak ; medya aracılığıyla tanıtmak lazım... ama bizim medya anlayışımızla bu zor..

    Umarım ileriki zamanarda sponsor edinirler ...

    YanıtlaSil