29 Ocak 2009 Perşembe

Empanada

Gelelim yemeklere... Buralarda sıkça gördüğüm, çok leziz bulduğum, hatta kendim de yaptığım bir börek EMPANADA.

Empanada Güney Amerika'ya özgü, puf böreği gibi bişiy olmaktadır. Jambonlu, yumurtalı, etli, peynirli, havuçlu, karışık... her şekilde yapılmaktadır. Arjantin'de de çokça yapılmakta, pastanelerde, her yerde satılmaktadır. Belki deneyip yapmak isteyenler olur diye tarifini vereyim dedim. Bu tarif işlerine yararsa tabi. :) Hiç beceremem bu işleri ama en azından deneyeyim.

Market'ten
1- Baklava yufkası mı deniyor onlara ne deniyor bilmiyorum. Hani böyle küçük küçük, kare yuvarlak şekilde satılan yufkalar varya, onların küçük ve yuvarlak olanlarından alıyoruz. (Milföy hamuruymuş kendileri :)

2- Evde sıvıyağ vardır herhal tekrar almaya gerek yok

3- Kıyma alıyoruz.

4- Evde patetes bitmişse patates, yumurta alıyoruz.

5- Tuz, Pul biber, bunları söylemeye gerek yokki vardır zaten.

6- Soğan.


Mutfakta
Öncelikle empanada'nın içini hazırlıyoruz. Kıymayı, küp küp doğranmış patatesleri, haşlanmış ve minik minik doğranmış yumurtayı (ben koymuyorum yumurta, ıyy, ama burdakiler koyuyor diye dedim) Minik minik kesilmiş soğanları, yağla birlikte kavuruyoruz. İçine çok hafif, mini minnacık salça da atılabilir tabi. Tuz ve pul biber serpiştirmeyi de unutmayın. Ya da güzel baharat çeşitleriniz varsa onlar da koyulabilir.

Sonra bu pişen karışımı yuvarlak yufkaların içine koyuyoruz. Yufkanın ağzını yandan, yandan, saç örgüsü gibi duracak şekilde kapatıyoruz. Üstüne yumurta sarısı koyuyoruz. Sonra fırına yolluyoruz. En sonunda da afiyetle yiyoruz. Aşağıdaki benim yaptıklarım. Fotoğraf kötü ama empanadalar lezizdi.

7 yorum:

  1. Eline sağlık çayı hazırla geliyoruzzz:))

    YanıtlaSil
  2. ilk fotoğrafı görür görmez bunu "nasıl kapatmışlar böyle saç örgüsü gibi" diye düşündüm. ama şimdi anladım. denemek isterim aslında. değişik bişey. içindekiler de damak tadıma uygun. beğenirdim yeseydim eminim. eline sağlık...

    YanıtlaSil
  3. özii
    bekleriz efenim. buyrun gelin :) kekimiz de var, hep birlikte yeriz.

    Gülcan
    kapatması zormuş gibi görünüyor ama çok basit gerçekten. içine istediğini koyabilirsin aslında, burdakiler her bir şeyi koyuyorlar. :)

    YanıtlaSil
  4. ya çok lezzetli gözüküo bende denemek istiyorummm

    ama nasıl öyle saç örgüsü gibi kapatılıyo ben anlamadım :(

    bir de o baklavalık yuvarlak yufkalar büyük olmuyor mu? onlardan yaparsam kocaman kocaman olurlar :S yaaaa bende yapmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
  5. bizim yufkalar büyük oluyor baya evet. küçük bir milföy hamuru lazım. eğer yuvarlağı olursa güzel olur tabi. poğaçadan biraz daha büyük olmalılar.

    o saç örgüsü kısmını anlatması çok zor yaf :)) yuvarlak hamurun içine malzemeleri bolca koyuyorum sonra üst üste gelen iki parçayı hizalayıp üsteki parçayı aşağıdakine bindire bindire kapatıyorum. zormuş gibi geliyor ama yapınca çok basit. hem öyle muntazam olmasına da gerek yok ki :)) tadı harika sonuçta :))

    YanıtlaSil
  6. MİLFÖY HAMURU HANİ SORDUĞUN KÜÇÜK KÜÇÜK HAMURLAR VARYA;
    BİZ BİZİM PASTANEDE BUNLARDAN YAPIYORUZ ÇOKTA TALEP GÖRÜYO;SERVİSLERE BU İSMİNİMİ YAZSAK A:DCABA FİYATII KATLARIZ:D

    YanıtlaSil
  7. evet, evet öyleymiş. valla güzel fikir belki fiyatlar artar :) o milföylerin yuvarlakları da var mı peki?

    YanıtlaSil