23 Ocak 2009 Cuma

La Viruta Tango

video

La Viruta, Palermo soho dolaylarında Armenia Caddesinde, Ermeni Kültür Merkezi'nin hemen altında, düğün salonu tadında bir yer. Her yaştan insanın görüldüğü bu şirin yerde, geceleri Tango, Salsa, Rock & roll ve Milonga dersleri veriliyor.

Tüm bu dansları gerçekleştirebilmek için mutlaka bir eş gerekiyor. E böyle olunca La viruta çiftlerin olduğu kadar bekarların da gözdesi oluyor. Tango dersleri tam beş ayrı grup tarafından yapılıyor. Hiç bir şey bilmeyenlerin gittiği birinci grupta, genelde bayanlar çoğunlukta, erkekler ise pek az. Dolayısı ile tangoyu bildiği halde, kendine eş bulabilmek için gelen bekar erkekler bu grubu tercih ediyor. Aynı şekilde aslında Tango'dan çok eş bulabilmek için gelen bayanlar da yine bu grupta. Nerden mi anlıyorum. Bu iki kesim hocalar hareketleri gösterirken kesinlikle izlemiyor, hatta tekli provolara katılmayıp içkilerini içiyorlar. Ne zamanki ikili provalar başlıyor, ortalık coşuyor. Hurraa!

Ama bu grubun dışında ki diğer gruplarda, yani tangoyu az çok bilip geliştirmek isteyenlerin gruplarında, özellikle 2. grupta, erkek popülasyonu çok yüksek. Öyleki eşsiz kaldıkları için prova yapamayan erkek öğrencilere, hareketler gösterilip iyice anlaşıldıktan sonra hocalar "saldırın" talimatı veriyor. Kapılan bayanlarla 5 dakikada bir değiştirmek suretiyle provalar yapılıyor. Ama bu grubun her iki cinsi de çok ciddi. Hareketleri bir an önce kapıp daha üst sınıflara geçmek istiyorlar. İstisnalar vardır tabi.

Rock & roll dersleri'nin yaş ortalaması diğelerine göre daha yüksek. Beyaz saçlı, göbekli şirin dedemler, yine kendileri gibi şirin teyzemlerle çılgınlar gibi dans ediyorlar. Gençler de çoğunlukta tabi.

Yarım saattir yüklemeye çalıştığım video'da, tango dersi veren öğretmenlerin, ders arasında yaptıkları küçük bir gösterisi var.

7 yorum:

  1. Geçen günkü salaklardan sonra bu mükemmeldi. İşte bu diyorum başka bir şey demiyorum :)) Latinlerin bu tutkulu dansını izlerken eşlerin birbirlerine olan uyumu her zaman beni kendilerine hayran bırakmıştır. Çok güzel bir gösteri izlemiş oldum sayende. Aşk gibi.

    YanıtlaSil
  2. çok güzeldi beğendik.ırmak hanım özellikle çok etkilendi...

    YanıtlaSil
  3. Çok hoştu . Tangoyu hep öğrenmek istemişimdir. Bende o teyzecikler gibi olmadan elimi sıkı tutusam iyi olur :))

    YanıtlaSil
  4. Çok hoştu . Tangoyu hep öğrenmek istemişimdir. Bende o teyzecikler gibi olmadan elimi sıkı tutusam iyi olur :))

    YanıtlaSil
  5. mükemmelden biraz daha iyi.

    mezuniyetten sonra tekrar avrupa'ya gidebilirsem oradan da arjantin'e gitmek istiyorum.

    bu yazılar heyecanımı daha da arttırıyor.

    tango baladları dinlemek isteyenler solanas'ın la sur filmini izleyebilirler. astor amca ile ben öyle tanışmıştım.

    mucha gracias!

    YanıtlaSil
  6. Tamamiyle türkiyedeki düğün salonu kopyası bir yer. Bir tek masarla oturanların dans edenler için el çırpmaları eksik, birde dans edenlerin oturanları zorla "haydee haydee!" diye dansa kaldırması.
    Yine de çok eğlenceli bir yer. Tango güzel bir dans ama daha eğlenceli olduğu için rock'n roll derslerini daha çok beğendim. hem daha çok terletip spor da yaptırıyor.

    YanıtlaSil
  7. karakalem bunu beğenmene sevindim :)gerçekten de aşk gibi...


    fatma
    seni de ırmağı da çok öpüyorum.


    özii
    valla çok güzel olur. insan öğrendikçe yaptığını gördükçe mutlu oluyor.


    dchetin
    umarım gelirsin sen de. buralar görülmeye, yaşanmaya değer :) hasta luego..


    ker3m
    hadi bir prova alalım :)

    YanıtlaSil