5 Ocak 2009 Pazartesi

Recoleta


Buralara kadar gelmişken Buenos Aires'in mahallelerinden ayrıca bahsetmezsek olmaz. Yazmaya yaşadığım mahalleden başlıyayım dedim ve internette küçük bir araştırma yaptım.

Okuması sıkıcı gelebelir, banane Recoleta'nın mekoleta'nın tarihinden diyorsanız, atlayabilirsiniz. Yok atlamam ben inatla okurum diyorsanız İşte Recoleta'nın Tarihi:
Uzak ve ıssız yer anlamına gelen Recoleto'nun dişil hali olduğunu düşündüğüm Recoleta, 1716 yılında kuruluyor. Buenos Aires'in önemli ve güzel mahallelerinden Recoleta, ismini 1700'li yıllarda bir çiftlik üzerine kurulan, Recoletos Descalzos Manastırı'ndan alıyor. Bugün Pilar Kilisesi olarak yaşamaya devam eden bina ve çevresi, 12 Kasım 1732 tarihinden sonra manastırlılara özel bir yer olmaktan çıkıyor ve halka açılıyor. Bu tarihten itibaren Recoleta için değişim başlıyor. Hastaneler, kimsesizler için barınaklar, oteller, barlar, restoranlar derken Recoleta; Buenos Aieresin önemli yaşam alanlarından ve turistik bölgelerinden biri oluyor.
8 Temmuz 1822 tarihinde, dönemin bakanlarından Bernardino Rivadavia önderliğinde, dünyanın en ünlü mezarlıklarından biri olacak Recoleta Mezarlığı için ilk adım atılıyor ve mezarlığın yapımı aynı yılın Kasım ayında (17'sinde) tamamlanıyor.

Buralara gelmişken görülecek yerler;
- El Cementerio (Recoleta Mezarlığı)
- El Museo Nacional de Bellas Artes (Güzel Sanatlar Müzesi)
- Basilica del Pilar (Pilar Kilisesi)
- Centro Cultural Recoleta ( Recoleta'nın kültür merkezi) - Kültür merkezi olmadan önce, manastır olmaktan çıkar çıkmaz, sırayla hastane, dilenciler evi, yaşlılar evi de olmuş kendileri.

Benim için Recoleta...
Azıcık Mierda (bok anlamına geliyor) ve çokça huzur demek.
Buralara gelenlerin Nişantaşı benzetmesine katıldığım Recoleta'da (palermo için de aynısını diyolar gerçi) gerçekten gezilecek görülecek güzel yerler var. Ama gezip görürken Arjantinli köpeklerin özenle hazırlamış olduğu mayın tarlalarına dikkat etmek gerekiyor. Aksi halde terlikleriniz ve ayaklarınız bok içinde kalabilir. Onun haricinde kültür merkezi, sessiz sokakları (otobüs geçmeyen bir caddede oturuyorsanız tabi, buranın otobüsleri çok ses yapıyor,) alış veriş merkezleri, restoranları (biraz pahalı o yüzden pek uğramıyorum kendilerine), her yere olan yakınlığı ile seviyorum Recoleta'yı.

3 yorum:

  1. Basilica büyük kilisedir, manastır olmaz. Ciddi fark vardır aralarında. terminolojiyi bilen bir rehber olarak belirteyim dedim. :))) Kusura bakma.

    YanıtlaSil
  2. Ya ben seyi merak ettim "El Cementerio (Recoleta Mezarlığı)" bilidğimiz mezarlık mı ne özellği var oranın acaba mezarlık deil mi bildiğimiz:D

    YanıtlaSil
  3. Nükhet Everi
    doğru söylüyorsun, hemen düzelteyim. :)

    Ukturk
    Bildiğimiz mezarlıklardan çok farklı. Çok güzel heykeller ve küçük küçük yapıtlar var. Orayla ilgili ayrıca bir yazım vardı aşağılarda istersen bakabilirsin. Linki de vardı yazıda.

    YanıtlaSil