5 Ocak 2009 Pazartesi

Tekmeden Dans


Biraz kafa dinleyelim, hem de hava alalım dedik ve parka gittik. Buenos Aires'in asilzadelerinden sayılan sevgili köpekciklerin, insanlar için özenle hazırladığı, bastığınız zaman tüm ayağınızı boka bulayan mayın tarlalarından ilerleyerek vardık Recoleta parkına. Ve yine güzel bir sürpriz... Tüm gösteriler hep beni bekliyor zaten. Nereye gitsem hemen orda bir gösteri başlıyor. Bu defaki gösteri Buenos Aires'in genç halk oyunları ekibinden geliyor. Tekmeyle bezenmiş bu dans önce kızlar, sonra erkekler, sonra cumbur cemaat tarafından oynanıyor. Eğlenceliydi. Ben sevdim.

12 yorum:

  1. yaa kültür böyle bişey...onlarda bizim halk oyunlarımızı izlese mesela kılıç kalkan oyununu :)eminim çok şaşırırlar..yok ama müzikle düşündüğünde çokta kötü değildi..

    YanıtlaSil
  2. çok ilginç geldi bana bu dans. estetik te değil görüntü olarak. göz alışkanlığımla ilgilimidir bu yourumum bilemiyorum. Ama bizim oyunlarımız hep çok daha güzel geliyo bana :)

    YanıtlaSil
  3. Ben videoyu izleyemedim.
    Galiba silinmiş...

    YanıtlaSil
  4. Yok yok..

    İkincide izleyebildim.

    Süper...

    YanıtlaSil
  5. içimden geldigi gibi
    evet kültürler çok farklı gerçekten :)

    gülcan
    bizim halk oyunlarında herkes aynı anda oynar, bir disipin, hiza vardır. burda hocalar, öğrenciler, davulcular hem içiyorlar hem oynuyorlar, hiza, nizam pek umurları değil :)

    Fatma
    beğenmene sevindim :)

    demli hayat
    izleyebilmene çok sevindim :)

    YanıtlaSil
  6. bu dans seyredince bizim kolbastı aklıma gel di bir de sen bizim trabzon kolbastı oyunu seyretmeni tavsiye edrim bu dasta güzel.

    YanıtlaSil
  7. muharrem (murat)
    merak ettim kolbastı yı ve youtube'dan bakim dedim. http://www.youtube.com/watch?v=MWpmD7ZqCI8 ve bu kızları buldum. harikalar!!!!

    YanıtlaSil
  8. Bundan bir kaç yıl önce Arjantinle ilgili bir kaç yazı okumuştum. O yazılardan aklımda kalan, belkide sosyalist yanımdan dolayı hafızama kazınan Buenos Aires'in güneyindekiler ve kuzeyindekiler kısmı olmuştu. Fransız halk devriminin yapıldığı yıllarda Arjantinin Buenos Aires sokaklarında veba kol geziyormuş. Zengin aileler tüm varlıklarıyla şehrin hatırladığım kadarıyla kuzeyine göç etmişler. Güneyde ise fakir insanların oluşturduğu mahalleler kalmış. Zamanlada akıllarda Arjantinin güneyi ve kuzeyi diye toplum içinde iki farklı toplum yaratılmış. bir yanda fransız halk devrimi, diğer yanda gittikçe bölünen, insanlarından uzaklaşan bir dünyanın kapitalizmin boyun duruğundan kurtulamama ezikliği. İnsanları anlamak zordur. Bencilce dövünüp durmaları, kültürlerine özenle sahip çıkmaları fakat iş kendi insanlarına gelince onları yapayalnız tek başlarına bırakmaları, bünyelerinde barındırdıkları hayvanın asilliğine ihanettir. Kuzeydeki asil hayvanlardan insan olarak güneydeki gariban insanlar arasındaki farkta budur zaten. Bu sadece Arjantin sokaklarına özgü değildir. İnsan olabilme adına bir dünya gerçeğidir malesef. umudum belki bir yüzyıl sonra insan ırkı yeniden evrimleşirde, tekrar maymun olup muz kovalar. Ne güzel olurdu. Sadece muz kovalayan insandan maymunlar. Savaşsız ve gözyaşı olmadan.

    YanıtlaSil
  9. Buralarda hala iki farklı kesim var. Biri etiyle ünlü Arjantin, akşam yemeğini restoranlarda et yiyerek geçiren asilzadeler ve sahipleri, diğeri senelerdir evine et girmeyenler ya da hayatlarında hiç et yememiş olanlar. Birileri her şeyden değerli sevgili köpeklerini gezdirirken, diğeri minder dediği evimle parklarda, banklarda, köpek pisliklerine aldırmadan uyumaya çalışıyor. Ve kimse onu görmüyor. Dediğin gibi kimse sahip çıkmıyor.
    Maymuna dönüp muz peşinde koşarız, belki de koşmayız bilmiyorum ama bir şeyler değişmek zorunda. öyle ya da böyle bu çark gücünü kaybedecek. O gün sadece köpeklerin değil insanların da yüzü gülecek. Biz görürüz ya da görmeyiz. Bilemiyorum :))

    YanıtlaSil
  10. valla öyle olduğunu söylüyorlar :)

    YanıtlaSil