5 Şubat 2009 Perşembe

Alberto Ivern'den MİM

Zaten var olan bir arabanın kapısını açmak, koltuğuna oturmak, anahtarını çevirmek ve gaza basıp gitmek kolay. Peki ya arabanız yoksa... Arabayı bırakın açacak bir kapınız, dayanacak bir duvarınız, dışarıyı görecek bir pencereniz ve hatta dışarısı bile yoksa... İşte tam burada bir sihir giriyor devreye. Yoktan bir kapı var ediliyor, kapı açılıyor. Kapı bazen bir çiçek bahçesine, bazen bir caddenin tam ortasına, bazen de uzay boşluğuna çıkıyor. Yani aslında canınız nereye isterse oraya çıkıyor. Elinizde, hatta tüm bedeniniz de ki sihiri kullanarak ister bulutların üzerinde yürüyün, ister yerin altındaki bir tünelde gezinin. Yeterki sihirli mim'i kullanmayı bilin.
Arjantin'in değerli mim sanatçılarından, Alberto Ivern'iyle mim derslerinde, bu sihiri kullanmaya çalışıyorum. Valantin Gomez sokağında, 3155 numaralı binada Escuela Latinamericana de Mimo y Teatro Corporal'da mim dersleri veren Ivern'in mim öğrenme ve uygulama üzerine detaylı ve güzel bir kitabı da var. Bize kitabını hediye etti. İsterseniz türkçeye çevirin, Türkiye'de yayınlayın dedi. Çeviri işi beni aşar ama en azından şu ara okuyup anlamaya çalışıyorum.

2 yorum:

  1. Oldçok iyi sen çeviriyi yap ve daha sonra bizimle paylaşmanı bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. başladım aslında :) ama vakit ayırmak lazım bolca :)

    YanıtlaSil