6 Şubat 2009 Cuma

Hola! Como Va?

Arjantin ispanyolca öğrenmek için ideal ülkelerden biri. Vize, oturma izni vs. gibi dertlerin olmaması, yeme, içme, gezme, okuma gibi ihtiyaçların ucuz olması, yani fiyatların uygun olması, bu ülkeyi daha da çekici yapıyor.
İlk geldiğim zamanlarda saçma sapan kurslara saçma sapan paralar verip dil kurslarına gitmiştim. Ama zamanla, insanlarla tanıştıkça çok daha uygun, ucuz hatta ücretsiz kursların olduğunu öğrendim. Lenguas Vivas Carlos Pellegrini caddesi 1515'te yabancılar için ücretsiz kurslar veriyormuş. Ya da isteyen keyfine bağlı bir şekilde ücret verebiliyormuş. Muş diyorum çünkü henüz gitmedim. Dersler mart'ta başlıyormuş. Onun haricinde http://www.idiomas.filo.uba.ar/ Buenos Aires üniversitesinin kurslarının da oldukça iyi olduğu söyleniyor.
Ve tabi daha bir dolu kurs var. Başlamadan önce en uygununu ve iyisini bulmakta fayda var.

İlgisini çekenler için de ispanyolca en basitinden bir kaç cümle:
Genelde yazıldıkları gibi okunuyorlar.

De donde sos? Nerelisin? (Bu soruyu sıkça duyuyorum.)
De Turquia Türkiyeliyim.
Turquiiiaaaa aaa (Türkiyeli olduğumu duyunca şaşıran Arjantinli efekti, neden, niye, niçin, hiç anlamam)
Arriba! Yukarı. (Tango yaparken devamlı ayaklara bakmamdan rahatsız olan Arjantinli amcamın isyanı)
Como te llamas? Adın ne? (Buralarda komo te şamas diye okunuyor. Bu soruyu hiç sevmiyorum, çünkü cevabı onlar için çok zor.)
Arsuk Arzu (Arzu demeye çalışan Arjantinli)
Como estas? Nasılsın? (pek kullanmıyorlar, genelde aşağıdakileri sıralayıp geçiyorlar.)
Como va? Nasıl gidiyor? (bu soru cümlesini daha çok kullanıyorlar)
Que tal? Naber? (naber, nasılsın diye soruyorlar ama cevabını beklemeden başka konuya geçiyorlar. sanırım selam tadında kullanıyorlar bu soru cümlesini)

Bir pazar günü San Telmo'dan çekilen fotoğrafın konuyla pek bir alakası yok, sevdim diye koydum.

11 yorum:

  1. patos reklamında çıkıyor ya "arriba"hehehe...
    harika valla ne olur devamını yaz...

    YanıtlaSil
  2. o zaman devamı da gelecek efenim :) daha böyle bir dolu absürd diyoloğum var buralarda :P

    YanıtlaSil
  3. Sayenizde bir kaç İspanyolca cümle öğrenmiş oldum :)))
    Bu arada Arjantin benimde çok görmek istediğim ülkelerden birisi :)

    YanıtlaSil
  4. ehehe ne güzel o zaman :)
    valla gelip görün derim. güzel yer, ben sevdim. dünyada gezilecek görülecek çok yer var. gezme ve görme isteği geciktirilmeden yola koyulmalı bence :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. yaa çok güzel yaa ben de istiyorum. :) bayılıyorum senin şu yazılarına içimdeki isteği kabartıyo :p

    YanıtlaSil
  6. hımm bunu öğrenmem iyi oldu arzum diyodum ben sana arada arsuk' u da sıkıştırırım artık :)

    YanıtlaSil
  7. ehehe de bakalım, benim de senin için yeni isimlerim var :)

    YanıtlaSil
  8. abraxas
    içindeki hevesin kaçmadan başla bence :) çok eğlenceli :)

    YanıtlaSil
  9. Arjantinden dun gece döndüm. süpersonik bir ülke

    YanıtlaSil