23 Şubat 2009 Pazartesi

Balık Ekmek Ve Yumurta


Empanada'ların daha bir yağlı, pizzaların daha bir büyük olduğu Uruguay'da herbir şeyin üstüne yumurta kırma geleneği var.
Kaldığımız hostelin arkasında mor ışıklı ve restoranımsı bir yer vardı. Birgün orda hamburger yemiştim ve hamburgerin üstüne bir de yumurta kırıldığını farkedip şaşırmıştım.
Küçük plaj'dan sonra acıkınca balık ekmek yapan şirin bir tekneye gidiyoruz. Teknenin iç tarafında çalışan genç Uruguaylı'lar balık ekmek siparişinden hemen sonra soruyor; içinde nohut, mısır, ketçap, mayonez olsun mu diye. Ama kırılmış yumurta olsun mu diye sormuyor. Çünkü ekmek arası balığın üstüne yumurta koymak çok olağan ve sıradan bir şey onlar için. Bana çok garip geldi. Belki de ben ilk defa görüyor ve yiyorum, bilemiyorum ama tadı muhteşemdi!

12 yorum:

  1. balık ekmeğin içine nohut mu koyuyorlar? gerçi mısır, ketçap ve mayonez de biraz tuhaf geldi ama daha kabul edilebilir tatlar. herşeyin üzerine yumurta kırılmasıysa çok daha enteresan. insanların damak tatları nasıl farklı oluyor. bizde eminönü'nde balık ekmek yemeye gitsen, ekmeğin içine bir kuru soğan yanına da limon sosu off tadından yenmez. ama o tadı da merak ettim...

    YanıtlaSil
  2. yumurta mı, ben seveerim ama hic balık ekmekle denemedim :))

    YanıtlaSil
  3. Balığı kızartırken özellikle sardalye ve hamside umlayıp yumurtaya bulayıp kızartınca çok güzel olur ama oradaki farklı sanırım anlatımından öyle anladım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. gülcan
    valla her biyiy koyuyorlar içine ben mısır koydurttum güzeldi. yumurtalı da güzeldi ama bence en güzeli bizim balık ekmeğimiz mis gibi :)


    frambuazlı ruh pastası
    kırılmış yumurta çok leziz duruyormuş :)

    tutsak
    bunlar yumurtaya bulamıyorlar, yumurtayı kırıp pişirip ekmeğin arasına koyuveriyorlar. ondan farklı geldi bana.

    YanıtlaSil
  5. Çok ilginç hakikaten ama beğenmişsin afiyet olsun. :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. lezzetin haricinde mekan çok güzelmiş. filmlerdeki gibi.

    YanıtlaSil
  7. abraxas
    çok teşekkür ederim :)) bu arada mim'im de aklımda. yakın da yapıcam :))

    YanıtlaSil
  8. stickman
    evet mekan süperdi. kayığı çok güzel restore etmişler.

    YanıtlaSil
  9. allah allah ne ilginç...tadıda güzeldi demek...

    YanıtlaSil
  10. valla güzeldi. hamburgerli yumurta da güzeldi :)

    YanıtlaSil
  11. arzucum benden de 25 kişi gitmiş.sanırım teknikmiş.eee gidenler bulur heralde gene birbirini dimi?:)

    YanıtlaSil
  12. zaten yavaştan bir geri gelim başladı sanırım :)

    YanıtlaSil