21 Şubat 2009 Cumartesi

Punta Del Diablo

İyi olmak, işi kurallarına göre oynamak, söylenilen neyse onu yapmak, hep olması gerekene "iyiye" teşfik etmek yani melek olmak ve meleği oynamak bana hep çok basit geliyor. Oysa zor olan; var olan kurallara karşı gelmek, doğru zannedilen şeye inatla fitne sokup akıl çelmek, kötü olmak yani 'şeytan' olmak! Bu yüzden şeytan benim için hep daha asil ve cesur olmuştur. Şimdi bunu niçin mi söylüyorum.? Tam olarak Punta Del Diablo'dan dolayı söylüyorum. Diablo ispanyolca şeytan anlamına geliyor, diablos da şeytanlar, cehennem ya da kahretsin gibi manalarda kullanılıyor. Sırf isminden dolayı Punta Del Diablo'nun nasıl bir yer olduğunu sormuş, soruşturmuş ve otobüse atlayıp te oralara kadar gitmiştim. Ve evet iyiki de gitmişim.
Küçük bir balıkçı kasabası olan Punta Del Diablo'nun ismi, belki okyanusun hırçın dalgalarına karşı gelen balıkçıların 'bire deyyuslar bi rahat durun da balık tutayım' isyanından, belki de geceleri aniden bastıran soğuk ve rüzgardan geliyordur. Bilemiyorum.
Punta Del Este'den yola çıktıktan tam üç buçuk saat sonra Diablo'ya vardığımızda hava kararmak üzereydi. Deli gibi bir rüzgar ve çiseleyen bir yağmur vardı. Kalacağımız Hostel sahilden epeyce uzak, daha bir tepe taraftaydı. Dağınık ve başına buyruk yerleşmiş küçük küçük kulübeler arasında rüzgara karşı yürüyerek, 2 kez de yanlış yola girerek, sonunda gençlik hostelini bulmuştuk.

Resimdeki foto daha sonraki günlerden sahile yakın bir mevkiden. O güzelim evlerin önündeki jip hiç olmamış. Sevmedim.

4 yorum:

  1. Benim güzel kardeşim Punta Del Diablosu ne güzel anlatmışsın. Hiç görüntü olmasada böyle yaz sen, abin canını versin.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. ahaha benim de kafa da iyi. sabah daha iyi kafayla birini mutlaka silerim :)))

    YanıtlaSil
  3. aslında iyiyi ve doğru olanı yapmak zordur derler. şeytan hep kötüye teşvik eder, kötüyü cazip kılar. ortak inanış bu yondedir. sen daha farklı bi açıdan bakmışsın bana da mantıklı geldi.
    Bakalım punta del diablos şeytanın oyunları gibi cazip mi?

    YanıtlaSil
  4. iyi ve doğru tanımlarıyla ilgili aslında, bazen iyi olan şeyler bize kötüymüş gibi öğretildiği için kandırıldığımızı düşünüyorum. sana da mantıklı gelmesine çok sevindim :)) valla yavaş yavaş koyuyorum fotoları çok sevdim ben bu şeytanları :))

    karakalem
    beğenmene çok sevindim :)) teşekkür ederim.

    YanıtlaSil