2 Şubat 2009 Pazartesi

Tango'nun Şarkıcısı Alberto Podestá

video
Alberto Podestá tango müziğinin ilahlarından sayılıyor. Geçenlerde milonga gecesi için gittiğimiz bir barda sürpriz yapıp, sahneye çıkmış ve tüm davetlileri şarkılarıyla mutlu etmişti.
Tangonun olduğu her yerde dinlediğim ve tanıdığım şarkıların çoğunun sahibi, Alberto Podestá'ymış. Tutkuyla, coşkuyla söylediği tüm şarkılarını çok sevdim.
22 Ekim 1924'te San Juan'da dünyaya gelen, Alberto Podestá'nın zor bir hayatı olmuş.
Çok küçük yaşlarda babasını kaybedince, büyük abisine destek olmak için çalışmak zorunda kalıyor ve diğer 5 kardeşinin geçimine destek oluyor. Okul yıllarında şarkı söyleme başlıyor ve 39 senesinde kardeşleriyle Buenos Aires'e gelince hayatı olduğu gibi değişiyor. Birileriyle tanışıyor, şarkılarını söylüyor ve zamanla çok ünlü oluyor.

3 yorum:

  1. ismini ilk defa duydum, haliyle ilk defa da dinlemiş oldum. biz astor piazzola'da, carlos gardel'de ve omar novollo'da sıkışıp kalmışız demek ki..

    YanıtlaSil
  2. kara kalem beğenmene çok sevindim :) tango müziklerini daha bi seviyorsun :)


    dchetin
    ben de ilk defa o gün duydum ismini ama şarkıları burdaki tango barlarda çalıyor, tanıdık baya.

    YanıtlaSil