18 Şubat 2009 Çarşamba

Yağmurlu Bir Günde Punta Del Este

video
Şirketleri, fiyatlar üzerindeki etiketleri ile hala Arjantin'deymişiz izlenimi veren Montevideo'dan yola çıktığımızda hava kasvetli ve basıktı. Punta del Este'ye tam ayağımızı bastık, yağmur başladı. Hem de ne yağmur. Sabaha kadar durmak bilmedi!
Kalacak yer bulmak lazım, elimizde bir kaç otel adresi var ama henüz vardığımız bir şehirde adres bulmak çok zor. Hele bir de yağmurlu havada üzerinizde ipince bir hırka, ayağınızda terlik ve sadece bir şortunuz varsa... İşin kötü tarafı yanımızda sadece yazlık giysiler var. Yağmurluk, kazak, hırka almak hiç aklımıza gelmedi.
Bir dükkanın tentesi altında yağmurun dinmesini beklerken hava karardı. Giderek artan bir şiddetle ve deli gibi esen rüzgarla yağan yağmurun durmayacağını anlar anlamaz fiyat almak için otelleri aramaya koyulduk. Rüzgar o kadar şiddetli esiyordu ki uçmamak için arada bir duruyor ve ıslak ayaklarımla yeri iyice kavrıyordum. Otellerden aldığımız fiyatlar yüksek gelince turist ofisine gitmeye karar verdik.
Bu defa bizi Montevideo'dakinin aksine çok daha sıcak insanlar karşıladı. En uygun hosteller bulundu, hatta hiç üşenilmeden telefon açılıp bizim için yer olup olmadığı öğrenildi. Sonrasında da gezebileceğimiz Uruguay sahilleri anlatıldı. Burada 40 dakikaya yakın vakit geçirdik. Aslında ben fazla vakit geçirelim diye kıza sorular sorup durdum. Buranın tiyatrosu var mı? Sirki var mı? Sokak gösterileri oluyor mu? En güzel empanada'yı nerde yerim? En iyi restoranları hangisi? Dışarıdaki yağmur dinene kadar orada kalalım diye aklıma gelebilecek gerekli gereksiz tüm soruları sorup görevliyi baya bir konuşturdum. Ama baktım yağmurun dineceği yok, konuşacak başka bir şeyde kalmadı attık yine kenidimizi dışarı...

Video'da tentenin altından çektiğim bir görüntü var.

7 yorum:

  1. videodaki müzik tamtam dansı müziğini çağrıştırdı :)
    bu sefer sıcak ve yardımsever insanlarla karşılaşmanız iyi olmuş. şimdi ben burda hava soğuk olduğundan şortla terlikle yağmurun altında kalıp ıslanmak deyince oturduğum yerde ürperdim :)

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Montevideo'ya gitmeyi ben de istiyordum, bahsettiğiniz kadarıyla pek zahmetli bir yolculuk değilmiş. En azından günü birlik gidilip oradaki milongalar bir yoklanıp geri dönülebilir sanırım?

    YanıtlaSil
  4. gülcan
    bir müzik ekibi vardı. yağmur da bile ısrarla sokak sokak gezdiler. ofisteki insanlar çok sıcaktı gerçekten. baya yardımcı oldular. :)


    meriç eryılmaz
    ya aslında baya bir zahmetli. başta ben de günübirlik gidilip gelinir demiştim ama yok. Çünkü önce gemiye biniyorsun 3 saat sonra otobüse biniyorsun e o da 2 buçuk üç saat, bi de sabah erkenden yola koyulmak cabası. gittin mi bence bir kaç gün kalmak lazım. milonga buenos aires'in her yerinde :) Neredeyse her hafta gidiyoruz bir milonga gecesine. üstelik ben bile başladım milonga yapmaya :S

    YanıtlaSil
  5. Yazdıklarım biraz şık durmadı diye sildim. Bazen içimden ne geliyorsa onu yazıyorum. Sonra yanlış anlaşılmaktan korkuyorum. Daha kibar olmalıyım diyorum kendi kendime. Aslında yazdıklarımın özeti insanı kendime yakın tutmakla ilgili. Hoşgeldin kardeşim.

    YanıtlaSil
  6. Arzu seni çok merak ettim.Neyse ki,ayferden haberlerini aldım.çok beğenmişsin.senin orayı beğenmiş olman beni çok mutlu etti.açıkçası endişelendim,beni biliyorsun...yağmurda ıslanmanıza çok üzüldüm,inşallah üşütmedin.kendinize dikkat edin.öptüm

    YanıtlaSil
  7. Kara Kalem
    İstediğin gibi yazabilirsin gerçekten. Kelimelerindeki samimiyet zaten çok açık. Koskocaman bir hoş bulduk :)


    Fatma
    Ah tahmin edebiliyorum nasıl telaşlandığını :)) hehehe. Ama her şey yolunda ve süperdi! Uruguay'ı okadar çok sevdim ki geri dönmek istemedim :)Irmağımın tombiş yanaklarını öp benim için, yirim ben onu!

    YanıtlaSil