13 Mart 2009 Cuma

Chocolina ve Dulce De Leche


Chocolina Arjantin'lilerin yaptığı bir tatlı. İki gün önce Canan yapmış ve ben izlemiştim. Ama bugün, yakın zamanda ülkesine geri dönecek olan Tina için evde küçük bir yemek toplantısı yaptık ve tatlı için Canan'dan öğrendiğim Chocolina'yı yaptım. Gayet de güzel oldu.

Malzemeler
& Dulce de Leche, Türkiye'de yok, O yüzden onunda tarifini vericem.
& Labne peynir, ne kadar tuzsuz olursa o kadar iyi.
& 1 litre süt, puding yapmak için
& Puding
& Bir paket kakaolu bisküvi
& Kahve suyu (Süzülmüş kahve ile suyu karıştırınca oluyor :)

- Süt ile puding yapılıyor. Ayrı bir yerde bekliyor.
- Orta ölçekli bir borcama bisküviler diziliyor. Bisküvilerin üzerine kahve suyu serpiştiriliyor.
- Ayrı bir kapta krem peynir ile dulce de leche iyice karıştırılıyor.
- Dulce de Leche ve Krem Peynir'den oluşan karışımın yarısı bisküvilerin üzerine yayılıyor.
- Yeniden bisküviler diziliyor ve üzerlerine kahveli su dökülüyor.
- Bisküvilerin üzerine yeniden karışım ekleniyor.
- Bekleyen puding en üstte dökülüyor. Ve puding soğuduktan sonra dolaba koyulup bekletiliyor.
- Soğuk bir şekilde servis yapılıyor.

Dulce De Leche - süt tatlısı



Dulce de leche'li dondurmaya bayılıyorum. Aslında Dulce de Lecheli her şey harika oluyor. Buralarda hazırı bulunuyor. Yapımı ise biraz zahmetli.

Malzemeler
& 1 litre süt
& 300 gram şeker
& 2 çay kaşığı karbonat
& sabır '1 ya da 2 saat'
Ateşin üzerine konulan sütün içerisine şeker ekleniyor ve büyük bir sabırla 1 saat boyunca karıştırılıyor. Yaklaşık bir saat sonra süt yoğun kıvamını alınca ocaktan alınıyor ve üzerine karbonat eklenip yeniden karıştırılıyor. Karbonatla birlikte karışım sarıya çalan koyu bir renk alıyor. Eğer karışım çok yoğun olduysa üzerine azıcık su eklenebilirmiş. Sonrasında tatlı için malzeme olarak ya da soğutup dondurma olarak yenilebiliyor.

11 yorum:

  1. değişik bir tarif, karamelimsi görüntü şahane.ellerine sağlık canım.güzel bri hafta sonu diliyorum.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. şekerim tatlının ismini yanlış yazmışsın Chocolina olacaktı. onun dışında aferin tarifi güzel vermişsin. bir daha ki seferi artık başka bir porteño tarifinde buluşmak üzere. sevgiler:)))
    canan

    YanıtlaSil
  3. oky o zaman hemen düzeltiyorum :) en yakın zaman da görüşmek üzere, güzeller güzeli camiye kocaman öpücükler. sevgiler :))


    neslihan
    sana da güzel ve mutlu hafta sonları dilerim :)

    YanıtlaSil
  4. hmmm bak ilk defa bir şeyi beğendim :)) çok hoşş duruyorr :)) kahve dünyasından da yeni geldim hani tam tatlı yeme modundayım :))

    YanıtlaSil
  5. valla dulce de lecheyi yaparsan gerisini de yaparsın. afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  6. harika görünüyor ilk gördüğümde karamel sandım. fotodan beğenim ama 1 saat karıştıracak sabır var mı bende? ı-ıh yok :)

    YanıtlaSil
  7. karemele benziyor ama değil, sütle yapılıyor, çok daha leziz.

    YanıtlaSil
  8. harikasın:)bu arada ilgin için çok teşekkür ederim.yazmayı çok özledim.tabii seni ve diğer arkadaşları.işten eve geç saatte yorgun geliyorum.o nedenle bayağa ihmal ettim.sağlıcakla kal.kıtalar arası kocaman sevgiler benden sana.

    YanıtlaSil
  9. heyy sesini duymak çok güzel :) biz de seni çok özledik. bnden de kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar! :)
    Demişsiniz ki; "süt yoğun kıvamını alınca ocaktan alınıyor ve üzerine karbonat eklenip yeniden karıştırılıyor"
    Soru: Aklım karıştı, ocaktan aldık karbonatı koyduk, buradan sonraki karıştırma seansı artık ocağa koymadan mı yapılıyor?

    Teşekkürler şimdiden..

    YanıtlaSil
  11. evet. aynen öyle. ocaktan alıp rengini bulana kadar karıştırıyoruz.

    YanıtlaSil