20 Mart 2009 Cuma

Daha Fazla Delirmek İstemiyorum



Arjantin'de gençler ne dinliyor? Arjantinliler tango dışında nasıl müzikler yapıyor ve zaten herkesin dinlediği dünya müziklerinin dışında bu topraklardan kimleri dinliyorlar? Fırsat buldukça, konusu açıldıkça herkese soruyorum bu soruları. İsimler alıp müzikleri indirip, ya da you tube'dan açıp dinliyorum.
Televizyonda bir dolu klip dönüyor tabi. Aynı bizdeki gibi. Her gün yeni bir grup çıkıyor. Benim bile bir duyuşta ezberleyip dilime dolaşan şarkılar yapıyor ve satıyorlar. Ama benim aradıklarım bunlar değil.
Müzikle oldukça yakından ilgili bir arkadaşım en sonunda bana oturmuş bir liste hazırlamış. Arjantin'in en eski gruplarından bugüne, güzel müzik yapan ve tüm Arjantin'i etkileyen isimleri, grupları türlerine ve tarihine göre kategorileyerek bana meil atmış. Ben de bu meili sizlerle paylaşayım dedim.
Charly Garcia ve 70'lerle başlıyoruz. La Máquina de Hacer Pájaros'la ilk müzik grubunu kuran Garcia, sonrasında bu gruptan ayrılarak kendi başına müzik yapmaya karar veriyor. Gençler ve halk tarafından fazlaca seviliyor. Ve ardından gelecek bir çok kişiye iham oluyor. Youtube'den ''yo no quiero volver tan loco (daha fazla delirmek istemiyorum, diye çevirdim)'' şarkısını linkledim. Umarım açıp izleyebilir ve beğenirsiniz.

Eğer videoyu izleyemiyorsanız sevgili Mesut Demir'in bu yazısına biraz zaman ayırarak yasaklardan kurtulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder