11 Mart 2009 Çarşamba

İlk Belediye Otobüsü



Güney Amerika'da Colectivo olarak adlandırılan belediye otobüsleri'nin ilk kez Arjantin'de bulunduğunu biliyor muydunuz? Ben de bilmiyordum. 

Bir gün Buenos Aires'den, bir gün Rio de Janeiro'dan, bir gün Montevideo'dan, hatta aynı gün tüm bu şehirlerden Türkiye'ye haber yapabilme yetisine sahip Canan'dan öğrendim. 

İlk belediye otobüsü Arjantin'de bulunmuş. Bunu duyunca çok şaşırdım. Çünkü ilk kendileri bulmalarına rağmen belki de dünyanın en eski belediye otobüslerine sahipler. O kadar gürültülü bir otobüs ki bu daha kendisi görünmeden sesi güldür güldür ben geliyorum diyor. 

1928 tarihinde ekonomik sıkıntı nedeni ile yolcu bulamayan taksiler bir araya gelip, yolcuları daha ucuza taşımak için dolmuş sistemini kuruyorlar. Sonrasında yolculara daha iyi bir hizmet sunabilmek için arabalarının kapasitelerini genişletiyorlar. 1 yolcu şoförün yanında, 4 yolcu arkada ilk colectivo, yani belediye otobüsü'nü resmen uygulamaya koyuyorlar. Ve zamanla daha büyük olan, tıkış pıkış durulabildiğinde 100 kişiden fazlasını alan bugünkü belediye otobüsüne ulaşıyorlar. 

Daha ayrıntılı bilgi almak isteyenleri bu köşeye alabilirim. 

1 yorum: