1 Mart 2009 Pazar

Mate

Mate Arjantin ve Uruguay dolaylarında görülen insanların ellerinden düşmeyen bir içecek. Sevgiliyle buluşmaya gidilirken ya da arkadaşlarla, parkta, hatta işte bir ellerinde sıcak ya da soğuk sularını muhafaza edebilecekleri termosları diğer ellerinde de mateleri oluyor. Bir çeşit çay olan mate tercihe göre soğuk meyveli ya da bildiğimiz sıcak çay kıvamında içilebiliyor.
Benim için meyvenin üstüne serpiştirilmiş mate fena değildi ama çay kıvamında olan izmarit dolu küllüğü içmek gibi bir şeydi. Pek sevdiğim söylenemez.

imaj:www.visitingargentina.com.ar

9 yorum:

  1. merhaba Arzu,nasılsın?Nihayet bilgisayarım geldi.akşamları görüşebiliriz.
    Bundan 4 yıl önce Mısır çarşısında,baharatçılar dan Mate çayı almıştım.Sanırım aynısı.Tadı acı gibi ama çok faydalı.görüşmek üzere sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  2. Hiç çay içmem, sigaradan da nefret ederim. Anlattığına bakılırsa benim de sevebileceğim bir tat değil. :)

    YanıtlaSil
  3. fatma
    yuppi, demek sonunda geldi. yaramaz ırmak uzak dursun :))) akşam görüşürüzz :))

    abraxas
    ben de öyle sigara içmem çayı da sadece kahvaltıda. faydalıymış ama tadı kötü. ıyykk.

    YanıtlaSil
  4. ben çayı bile pek sevmem. öyle arada bi içerim iş olsun diye. bu mateyi seveceğimi de pek sanmıyorum. ama merak ta ettim bi denemek isterdim...

    YanıtlaSil
  5. Mate çayını bende içiyorum her gün iki bardak ama mateden başka 4 bitkiyle karıştırıpta :) çok faydalı bir çay ve ayrıca zayıflamak kilo kontürolü içinde bire bir :)

    YanıtlaSil
  6. merak ettim yaa..çayı çok severim acaba tadı nasıldır?

    YanıtlaSil
  7. gülcan
    ben denedim pek beğenmedim. kapalı çarşıda varmış aynısı. hiç görmemiştim.

    curly
    tadı çok kötü burdakilerin. gerçi alışınca güzel geliyormuş öyle diyorlar :)

    içimden geldiği gibi
    sigaraya benzer bi tadı var. tabi yine de denemek lazım. belki seversin :)

    YanıtlaSil
  8. mateyi ülkemizde yapan yer var mı acaba -merak ettim.

    YanıtlaSil
  9. kapalı çarşıda çayı satılıyor diye biliyorum.

    YanıtlaSil