22 Nisan 2009 Çarşamba

Buenos Aires'te Metro Hatları


Buenos Aires Capital'in hemen hemen her yerine metro ile gitmek mümkün. 6 ayrı hattı olan Metronun kullanımı karışık gibi görünse de öğrenince çok kolay.

Sadece 1. 10 pezo ile tüm hatları kullanılabiliyor. Aktarma yapmak için yeniden bilet almaya gerek yok. Bozuk para bulmanın eziyet olduğu Buenos Aires'te 2 pezo verip 1 seyehat aldığınızda bolca bozuk paranız oluyor. Sonra bu bozuk paralar biriktirilip belediye otobüsleri kullanılabilir. Ben öyle yapıyorum.

Yukarıdaki jpeg'de ayrıntılı bir harita var zaten, onun dışında buralara gelecek olanlara rehber olsun diye işte tüm hatlar ve aktarma yapabileceğiniz duraklar:

Mavi Hat A Line
Primera Junta'dan başlayan bu hat Plaza de Mayo'ya kadar gidiyor eğer yapım aşamaları biterse Nazca'dan başlayacak. Plaza De Miserere'dan H hattına, Lima Durağından C hattına, Peru Durağından D ve E hattına aktarma yapılabiliyor.

Kırmızı Hat B Line
Los Incas'dan başlayan bu hat Alem'e kadar gidiyor. Eğer yapım çalışmaları biterse Villa Urquiza'dan başlayacak. Carlos Pellegirini durağından 9 de Julio durağına yani D hattına aktarma yapmak mümkün.

C Hattı Lacivert Line
Constutición'dan başlayan hat, Retiro'ya kadar gidiyor. Independencia'dan E Hattına, Av. De Mayo'dan A Hattına, Diagonel Norte'den D Hattına aktarma yapmak mümkün.

D Hattı Yeşil Line
Congreso De Tucumán'dan başlayan hat Catedral'a kadar gidiyor. 9'de Julio durağından B ve C hatlarına aktarma yapılabiliyor.

E Hattı Mor Line
Plazo de Los Virreyes'ten başlayan bu hat Bolivar'a kadar gidiyor. Independencia'dan C hattına geçmek mümkün.

H Hattı Kahverengi Line
Rengi kahverengimi tam emin olamadım ama onun gibi bişiy. Eğer yapımı tamamlanırsa; Nueva Pompeya'dan Retiro'ya kadar gidecek olan hat şimdilik Caseros ve Plaza Once Durakları arasında yer alıyor.
Humberto durağından E hattına, Plaza Once'den A hattına geçmek mümkün.

Böyle bakınca karışık görünüyor sanırım. Aslında en güzeli 5 pezoya bir guia alıp, her şeye daha ayrıntılı bakmak.

5 yorum:

  1. karsik gorunmesinden de ote brgun benim sehrimde de boyle bir metro haritasi olur mu diye merak ediyorum:) olsa da ne kadar guvenli ve organize olur onu daha cok merak ediyorum :P

    YanıtlaSil
  2. biz de milyon dolarlar harcayıp garajlara kaldırılan metrobüsler alalım, hatta metrobüs duraklarını yanlış yere koyalım, metrobüse gitmek için her gün araba altında kalma tehlikesi yaşayalım.

    YanıtlaSil
  3. bana da çok karışık geldi böyle bakınca ama orda yaşamak başka bişey olsa gerek. :)

    YanıtlaSil
  4. merhaba arzu.
    mail adresim tuvish@gmail.com.. bende önümüzdeki kıs gelmeyi dusunuyorum sorularım için vaktin oldugunda maillesmeyi cok ısterim


    sevgilerle..
    tuba

    YanıtlaSil
  5. gülcan
    alışınca karışık olmaktan çıkıyor. daha kaybolmadım metroda çok şükür :)


    tuba
    meil atmıştım sana ama almışsındır sanırım :)

    YanıtlaSil