3 Nisan 2009 Cuma

Küçük ama Önemli Ayrıntılar: Hırsızlar

Hemen bir alttaki yazımın yaşandığı gün, yani aslında bugün, o gün hala bitmedi, can sıkan şeyler de oldu.

Bundan yıllar önce öğrenciyken, kitap dolu çantamı kafade arkadaşlarımla ders çalışırken kapmışlar, ben de çantamı kapan hırsızın peşinden gecenin kaçı olduğuna bakmadan ya da tarla başında koşuştuğumu unuttuğumdan bu hırsızları baya bir kovalamış ama en son çıkmaz bir sokakta kalmış ve avazım çıktığı kadar bağırıp sadece çıngar çıkarabilmiştim. Böyle durumlarda aslında soğuk kanlı olup giden çanta ve kitaplar olsun 'can' her şeyden değerli demek gerekiyor ama anlık olaylarda soğuk kanlı olmak her zaman mümkün olmuyor.

Burada birçok Arjantin'li negro diye adlandırdığı hırsızlardan yakınıp duruyor. Ben her zaman abarttıklarını düşünüyordum. Ve hala da abarttıklarını düşünüyorum. Bu arada negro kara, koyu anlamında olsa da negrodan kasıt renk değil sadece hırsızlar. Zaten dün gece beni soymaya çalışan iki çocuk gayet beyaz tenliydi.

Ana ile Bolivya'lı sevgilisi önde, Ayelen'le annesi arkada, kerem benim hemen önümde, ben de yanımıza gelen bir arkadaşa yeni gideceğimiz yerin adresini telefonumla yazmaya çalışırken herkesten epeyce geri kalmış, bir yandan mesaj yazıyor bir yandan yürüyorum. Tam tren raylarının üzerinden geçerken yanımdan bir araba geçiyor ve arabanın hemen arkasından 15, 16 yaşlarında iki erkek çocuk beliriyor. Tiner çekmekten, sokakta yaşamaktan üzerleri simsiyah olmuş, saçları dağınık, hayata tutunamamış ve Arjantin'inde kurtarmayı bir türlü başaramadığı bu iki çocuk üzerime doğru geliyor. Bluzlerinin içlerinde ki bir cisimle, ki bu cismin silah olduğunu göstermeye çalışıyorlar, beni tehdit edip çantamı ve telefonumu istiyorlar. Kötü silah talidinin nasıl yapıldığını çok hızlı kavradığımdan ve bu iki çocuğun bu işi yaparken deli gibi heyecanlı olmalarından da biraz güç alıyor ve avazım çıktığı kadar bağırıp ben de onların üzerlerine yürüyorum. Çocukların üzerime geldiğini gören hemen ardımda kalan Kerem çabucak yanımda oluyor ve çok daha gür bir sesle bağırarak çocukları ikinci kez ürkütüyor.
Hayatlarında hiç duymudıkları Defol kelimesini anlayamadıklarından mı (türçe bağırdım tabiki insan o an ispanyolca düşünemiyor) ya da bugüne kadar kendilerine diklenen birilerini pek görmediklerinden mi ya da zaten hayatın hep ürkek tarafında yaşadıklarından mı bilinmez çok fazla şaşırmış ve korkmuş bir şekilde silah yaptıkları ellerini bluzlerinden çıkarıyor ve bizden uzaklaşıyorlar.
Her yerde olduğu gibi burda da hırsızlar var, o yüzden bu yazımdan aman Buenos Aires çok tehlikeliymiş mesajı çıkmasın. Güzel yerler buralar.

8 yorum:

  1. bence cocuk hala duydugu kelımenın ne anlama geldıgını dusunuyordur.bu arada aman dıkkat et kendıne.gecmıs olsun...

    YanıtlaSil
  2. eejeje öyledir mutlaka :) teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  3. heyyt karşında bi türk gençi var neye kime hırsızlık yapıyon istanbul gibi bi yerden gelmiş:D:D

    canım geçmiş olsun:)

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,
    Yazılarınızı hala heyecanla takip ediyorum. Benim de gitme tarihim yaklaştıkça daha önemli olmaya başladı şehirle ilgili verdiğiniz ayrıntılar. Mesela bu hırsızlar konusunda ben de sürekli uyarılıyorum "aman orada dikkat et, aman aman" diye :)

    Eğer vaktiniz olursa, bazı fiyatlar hakkında bilgi rica edeceğim sizden. (seyahat bütçesi oluştururken böyle ufak tefe şeyler de çok önemli oluyor)

    Collectivo'ların ücretleri
    Taksi ücretleri (mesela taksim-beşiktaş arası gibi bir mesafe için ne kadar istiyor taksiciler?)
    Hızlı ve doyurucu yiyeceklerin fiyatları (poaça gibi, ufak bir sandviç gibi mesela)

    mail adresim info(at)mericeryilmaz.com
    dediğim gibi, zahmet vermek istemem, sadece vaktiniz olursa, çok külfet olmayacaksa bu bilgileri edinmek isterim...

    Çok çok teşekkürler şimdiden,
    Sevgiler
    Meriç

    YanıtlaSil
  5. Çok geçmiş olsun.Dünyanın her yerinde güzelliklerin yanında mutlaka kötü ve can sıkıcı şeyler olabiliyor.Ne yapacaksın işte dikkat edeceksin gene de fazla canını sıkmayacaksın.

    YanıtlaSil
  6. Çok geçmiş olsun canım.

    YanıtlaSil
  7. sağır kedi, abraxas
    teşekkürler, bir şeycik olmadı zaten :)

    YanıtlaSil