2 Mayıs 2009 Cumartesi

1 Mayıs'tan

Ayrı sokaklardan ayrı gruplar halinde Plaza de Mayo'ya yürüyen sol ve işçi örgütlerin düzenlediği 1 Mayıs beklediğim gibi geçmedi. Birarada durmak istemeyen grupların birbirleriyle kesişmemek için dağınık hareket etmesi, daha önce gördüğüm darbe karşıtı eylemin yanında sönük görüntüler oluşturdu. Buna rağmen 10000'den fazla insanın bir araya geldiği, öğle saatlerinden akşam saatlerine kadar davul sesleri ve pankartlar eşliğinde yüründüğü 1 Mayıs'a, bizde olduğu gibi polislerin gölgesi düşmedi. Zaten polislerin sayısı 10 ya da 15'i geçmiyordu. Belki de onlar da göstericiler gibi dağınık oldukları için benim gözüme pek çarpmadı.

Bir de bizim 1 Mayısımız var ki gördüğüm o iğrenç görüntüler kadar, o iğrenç görüntülerin altlarına yazılan zavallı yorumlar üzüyor beni. Zavallı diyorum çünkü dayağı onayan bir insan, bunu onamak için "benim oğlum da orda olursa onu da dövün" diyen insan, hep iktidarın, gücün ve zenginin yanında olan insan, bankaların kırılan her bankamatiğinde canı acıyan insan ZAVALLIDIR. O kadar zavallı ki kendinin farkında değildir. Zavallılığına rağmen "İNSAN" olduğunun ve öyle ya da böyle en azından "dayak kötü bir şeydir kardeşim, polisin göstericileri dövmeye hakkı yok, onu da geçtim, kimse kimseyi dövmesin, her türlü şiddete karşıyım"ı diyebilmeye hakkı olduğunu bilmemektedir. Hal böyle olunca da durmak yok, yolunmaya, kapanmayan davaların üstüne yenilerini açmaya, baskıya, şiddete, hep daha geriye devam...

5 yorum:

  1. İstanbul'da bir mayıs'a gidenlerden biri de bendim.Güneş görmemekten dolayı solan yüzüm devletimizin kolluk kuvvetlerinin dikkatini çekmiş olacak ki kırmızı suyla yalnızca yüzümüzü değil tüm varlığımızı bayrağımız gibi al kırmızıya çevirdiler, bu sayede aklanmış olduk. Bir de bunun yanında dermansızlığımıza çare olarak gaz takviyesi yaptılar çok şükür, iki soluyunca kendimize geldik. içimden çok yaşa führer çok yaşa demek geçiyo.. hatta dedim bile.. yaw hiç bişey yapmadık.. köpek gibi saldırdılar. neyse..

    YanıtlaSil
  2. hep düşünmüşümdür izin polis gelmese kutlamalara farklı olma ihtimali yok mudur bu makul kutlamaların benim ülkemde de... var olmak için yok etmek meselesi kafamı karıştırıyor daha çok ama anlamıyorum sağa sola saldırmayı anlamıyorum insanı gaza boğmayı ama bir gün bu ülkede de bayramlar bayram havasında kutlanacak umuyorum...

    YanıtlaSil
  3. Taksim Meydanı'na girenlere karafil verip tokalaşan, öpüşen, bayramlaşan da; Tarlabaşı'nın ara sokaklarına gaz bombası atan da aynı Polis. Ama Taksim Meydanı'na girerken Polisle bayramlaşanlarla Tarlabaşı'nın ara sokaklarından molotof kokteyli atanlar aynı değil.

    Hiç bir zaman şiddet yanlısı olmadım; olamam. Ama o insanlar etrafı kırıp dökerken o Polisler nasıl uzaktan izliyorlar; bunu da anlayamıyorum. Orada olsam kesin dalarım kafa göz:)

    Polis'in geçmişi temiz değil; biliyorum. Ama bu sene tek bir laf edilecek hareketi olmadı. Hatta üstüne üstlük pasif kaldı diye kızılabilir bile. Kızdık da haberleri izlerken. En liberalimiz, en sosyalistimiz bile "Yahu Polis dalsa şunların arasına, taksa kelepçeyi götürse; niye izin veriyorlar bu kadar şiddete?" dedi. Yıllardır Polise etmediği küfür kalmamış arkadaşlarım bunu dedi ve ben ağzım açık dinledim:))

    Makedon bir arkadaşımdan öğrendiğim kadarıyla Makedonya'da insanlar aileleriyle piknik yaparak, akraba ziyaret ederek, topluca mesire yerlerinde eğlenerek kutluyorlarmış 1 Mayıs'ı; bayram gibi... Çok kıskandım.

    Neyse, fazla uzattım sanırım:)

    YanıtlaSil
  4. Şiddetin her türlüsüne karşıyım. Sağa sola dalıp mala zarar verene, polise taş atana da karşıyım; insanları durdurmak için kafa göz dalan polise de karşıyım.

    YanıtlaSil
  5. erkan
    iyi ki varsın-ız. senin gibi yürekli insanlar sayesinde türkiye nin hala değişme umudu var :)


    evren
    birgün ben de umuyorum. ama çok yolumuz var henüz.

    onurcuk
    orantısız şiddetin ve bu şiddeti onamanın savunulur hiçbir tarafı olamaz. keşke bizim de kıskanılcak 1 mayıslarımız olsa.


    ker3m
    kırılan bankamatikler umrum değil,büyük hırsızlara bişiycik olmaz.

    YanıtlaSil